شناسه خبر:60476
1401/7/2 09:21:07

سپهرغرب، گروه خبر: مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رزن از خدمات‌رسانی کتابخانه سیار روستایی این کانون به 16 روستای محروم رزن و درگزین خبر داد.

معصومه مدیری‌دلشاد اظهار کرد: درحال حاضر کتابخانه سیار روستایی کانون در 16 روستای محروم شهرستان رزن و درگزین به جامعه هدف کودکان و نوجوانان در بحث کتاب‌خوانی ارائه خدمات می‌دهد و امکان دسترسی آنان را به کتاب تسهیل کرده است.
وی افزود: کتابخانه سیار روستایی کانون پرورش فکری شهرستان دارای سه هزار و 850 جلد کتاب بوده و 300 نفر از کودکان و نوجوانان روستاهای هدف عضو این کتابخانه هستند و از خدمات آن استفاده می‌کنند.
مدیری‌دلشاد تصریح کرد: دانش‌آموزان مدارس روستایی علاوه‌بر امانت کتاب از کتابخانه سیار از خدمات آموزش‌های فرهنگی و هنری کانون با هدایت مربی سیار روستایی نیز بهره‌مند می‌شوند که فعالیت‌های فرهنگی چون قصه‌گویی، شعرخوانی، معرفی کتاب و فعالیت‌های هنری شامل سفال‌گری را می‌توان ازجمله این فعالیت‌ها برشمرد.
وی همچنین با اشاره به کانون پرورش فکری مرکز ثابت شهر رزن و دمق، خاطرنشان کرد: مرکز ثابت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رزن با هشت هزار و 328 جلد کتاب دارای 415 عضو فعال بوده که از این تعداد اعضا تعداد 193 نفر در تابستان 1401 در کارگاه‌های فرهنگی، هنری، ادبی و دینی ثبت‌نام داشتند و از فعالیت‌های این کلاس‌ها بهره‌مند شدند.
مدیری‌دلشاد یادآور شد: اردوهای درون‌شهری، نمایش تریلی سیار کانون، پویش کتاب‌خوانی از متون کهن، طرح کتاب‌خوان محله با هدف تشویق کودکان و نوجوانان‌ به مطالعه کتاب، برگزاری برنامه‌های مختلف در مناسبت‌های ملی و مذهبی، شرکت اعضا در جشنواره قصه‌گویی کانون، برگزاری دورهمی قصه‌گویی با حضور اعضا و والدین آنان و برگزاری نمایشگاه از آثار هنری اعضا در طول تابستان، ازجمله برنامه‌های برگزارشده تابستانه کانون پرورش فکری شهرستان بوده است.
وی بیان کرد: فعالیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تنها منحصر به فصل تابستان نبوده و ارائه خدمات فرهنگی، هنری و ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در طول سال انجام می‌شود.
مدیری‌دلشاد با اشاره به اینکه کانون پرورشی فکری کودکان یکی از تخصصی‌ترین مکان‌ها برای شناسایی استعدادهای کودکان و پرورش آن‌ها به‌شمار می‌رود، گفت: کانون‌های پرورشی و فکری ظرفیت مناسبی برای یادگیری و پرورش کودکان مستعد و توانمند است.

شناسه خبر 60476