شناسه خبر:71333
1402/4/21 11:15:59
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان خبر داد:

کاهش مبلغ حق بیمه دهک‌های 6 تا 9

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان جزئیات کاهش پرداختی حق بیمه دهک‌های 6 تا 9 را تشریح کرد.

فریبرز نیاستی درخصوص افزایش تعداد بیمه‌شدگان دهک‌های چهار و پنج به مجموع بیمه‌شدگان رایگان گفت: براساس ابلاغ مصوبه دولت در تاریخ 30 خردادماه و پیشنهادات سازمان بیمه سلامت و وزارت بهداشت، دو دهک به مجموعه بیمه‌شدگان رایگان در سطح کشور اضافه شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان افزود: تا پیش از این براساس مصوبات دولت و قوانین موجود تنها دهک‌های اول تا سوم به‌صورت رایگان زیر پوشش بیمه رایگان بودند که با مصوبه جدید دهک‌های چهار و پنج نیز به این مجموعه اضافه شدند.

وی تصریح کرد: دهک‌های چهار و پنج درصورت نداشتن هیچ‌گونه پوشش بیمه فعال به‌صورت رایگان زیر پوشش قرار می‌گیرند. دهک‌های 6 تا 9 نیز براساس این مصوبه از کاهش مبلغ حق بیمه پرداختی برخوردار می‌شوند. بر این اساس نزدیک به 47 هزار و 825 نفر در گروه دهک چهار و پنج به جمعیت بیمه رایگان استان همدان اضافه می‌شوند.

این مقام مسئول افزود: به‌منظور افزایش رضایتمندی بیمه‌شدگان و همچنین تسهیل در اجرایی شدن بیمه سلامت همگانی فراگیر برای آحاد افراد جامعه، از این پس میزان مشارکت در پرداخت حق بیمه دهک‌های 6 تا 9 نیز کاهش یافت. بر همین اساس از این پس میزان پرداختی دهک ششم از 30 درصد به 20 درصد، پرداختی دهک هفتم از 40 درصد به 30 درصد و پرداختی دهک هشتم از 60 درصد به 40 درصد و پرداختی دهک نهم از 80 درصد به 50 درصد کاهش یافت. میزان پرداختی حق بیمه دهک دهم نیز بدون تغییر باقی مانده است و افرادی که در دهک دهم درآمدی قرار دارند، می‌بایست حق بیمه کامل را پرداخت کنند.

نیاستی درخصوص کاهش پرداختی حق بیمه دهک‌های 6 تا 9 اظهار کرد: پیش از این، میزان حق بیمه پرداختی دهک 6 مبلغ 430 هزار تومان به‌ازای هر نفر در یک‌سال تعیین شده بود که با مصوبه جدید دولت به مبلغ 287 هزار تومان کاهش یافت، حق بیمه دهک هفت مبلغ 574 هزار تومان بود که به مبلغ 430 هزار تومان کاهش یافت، حق بیمه دهک هشت مبلغ 861 هزار تومان بود که به مبلغ 574 هزار تومان کاهش یافت، حق بیمه دهک 9 مبلغ یک میلیون و 148 هزار تومان بود که به مبلغ 717 هزار تومان کاهش یافت و حق بیمه دهک 10 نیز بدون تغییر مبلغ یک میلیون و 435 هزار تومان است.

وی گفت: درصورت تقاضای فرد جهت تقسیط حق بیمه، سازمان مجاز است نسبت به تقسیط حق بیمه اقدام و اقساط مربوط را از یارانه فرد متقاضی کسر کند.

 

شناسه خبر 71333