شناسه خبر:72554
1402/5/25 10:01:04

سپهرغرب -گروه خبر:مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: در استان مرکزی 1800 بار مراجعه (1200 مورد سرپایی و 200 مورد بستری) طی سال گذشته برای درمان زوجین نابارور ثبت شده و یک میلیارد و 557 میلیون تومان به این افراد کمک شده است‌.

محمدرضا جیریایی 24 مرداد در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: سازمان بیمه سلامت پروژه‌های خوبی را اجرا کرده که مهمترین و اثربخش ترین آنها پروژه ارز ترجیحی بود که در قالب یارانه از طریق بیمه‌های پایه درمان به داروخانه‌ها پرداخت می‌شود

وی افزود: سال گذشته با توجه به قانون بودجه، هیئت وزیران در شهریورماه، اساسنامه صندوق بیمه بیماری‌های خاص و صعب العلاج را تصویب و برای اجرا به وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت ابلاغ کرد.

جیریایی بیان کرد: در آذرماه، بعد از تدوین دستورالعمل اجرایی و بخشنامه‌های مرتبط از سوی سازمان بیمه سلامت، این صندوق فعالیت خود را در استان آغاز کرد و در پایان سال گذشته حدود 4 میلیارد تومان برای 346 پرونده به این افراد کمک شد.

جیریایی با اشاره به 11 هزار و 275 بیمار نشان دار شده در این صندوق اضافه کرد: در سه ماهه ابتدایی امسال نیز 3 میلیارد و 600 میلیون تومان برای 520 پرونده به این اقشار صعب العلاج کمک شده است. عمده بیماری‌ها در گذشته در این قشر "ام اس" بود که می‌طلبد مسئولین حوزه سلامت توجه جدی به این گروه از بیماری‌ها داشته باشند.

وی در خصوص حمایت از زوجین نابارور خاطرنشان کرد: این درمان از سال 1400 توسط سازمان کلید خورد و تمامی خدمات تشخیصی و درمانی و دارویی این حوزه تحت پوشش بیمه پایه قرار گرفت. تمامی تست‌های تشخیصی و درمانی و داروهای این زوجین از طریق تکولوژی‌های گران قیمت ارائه می‌شود که سازمان توانسته مبلغ قابل توجهی از این خدمات را تحت پوشش قرار دهد.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی تاکید کرد: در استان مرکزی 1800 بار مراجعه(1200 مورد سرپایی و 200 مورد بستری) طی سال گذشته برای این زوجین ثبت شده و یک میلیارد و 557 میلیون تومان به این افراد کمک شده است‌.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی با اشاره به افزایش پوشش بیمه ای رایگان تا 5 دهک افزود: پیش از این، 3 دهک اول جامعه به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت بودند که اخیرا دو دهک دیگر اضافه شده است. 5 دهک بعدی نیز به ترتیب 20، 30، 40 و 50 درصد حق سرانه را به صورت مشارکتی پرداخت می‌کنند و دهک دهم نیز باید مشارکت کامل را در پرداخت حق سرانه داشته باشد.

جیریایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در استان مرکزی 654 هزار و 658 نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند، از این تعداد 326 هزار نفر تحت پوشش صندوق روستایی و 183 هزار و صد نفر تحت پوشش صندوق بیمه همگانی یا ایرانیان قرار دارند.

وی افزود: سازمان مکلف است نسبت به برقراری پوشش بیمه تمام اتباع بیگانه که کمیساریای عالی پناهندگان اسامی آنها را اعلام کند، اقدام کند که ‌در حال حاضر در استان مرکزی 3697 نفر از اتباع، تحت پوشش این بیمه هستند.

شناسه خبر 72554