شناسه خبر:72825
1402/6/1 08:49:43

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی از برگزاری بخش شبیه خوانی جشنواره بین‌المللی آئین‌های نمایشی به میزبانی تفرش خبر داد.

حسین محمودی‌فر اظهار کرد:جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی امسال با همکاری استان‌های مرکزی، خراسان شمالی، گلستان وچهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود که استان مرکزی و شهرستان تفرش بواسطه قدمت تاریخی که به قبل از اسلام بر می‌گردد و سرمایه‌های تاریخی و معنوی بسیاری دارد میزبان بخش شبیه‌خوانی این جشنواره خواهد بود.

وی تصریح کرد: قدیمی ترین تکیه کشور در شهر تفرش و در محله زاغرم قرار دارد که برگزاری این جشنواره فرصتی برای معرفی تفرش و استان مرکزی در عرصه تعزیه است.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به برگزاری بخش شبیه خوانی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی آئین‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این استان بیان کرد: تفرش با داشتن تکیه‌های متعدد و سابقه‌ای بیش از 120 سال در این حوزه، میزبان خوبی برای این جشنواره خواهد بود.

به گفته وی حدود 200 شبیه‌خوان در 10 گروه، این بخش از جشنواره بیست و یکم را برگزار خواهند کرد.

بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی، پاییز امسال با توجه به سیاست‌ تمرکززدایی از مرکز و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مناطق مختلف کشوربه میزبانی چهار استان برگزار خواهد شد.

شناسه خبر 72825