شناسه خبر:80279
1402/12/16 11:09:50

سپهرغرب، گروه خبر: معاون سلامت دامپزشکی استان ایلام گفت: عملیات واکسیناسیون تب برفکی دام سبک و سنگین استان به بیش از 78 درصد رسیده و تا پایان اسفندماه امسال همه جمعیت دامی واکسینه می‌شوند.

الهام جم‌زاده اظهار کرد: با توجه به انجام عملیات واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی در دام سبک و سنگین، از ابتدای دی‌ماه سال جاری فاز دوم آن را در سطح استان شروع کردیم و براساس توانمندسازی بخش خصوصی و روند برون‌سپاری خدمات به این بخش، درصد عظیمی از کار در قالب قراردادهای ماده 88 به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی با اشاره به اینکه براساس ارزیابی که سازمان به صورت دوره‌ای از میزان تحقق عملیات فاز دوم واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی انجام می‌دهد، پوشش خوبی را از نظر سازمان دامپزشکی و بر اساس ارزیابی داشتیم، گفت: در ارزیابی که اخیرا از سوی سازمان به ادارات کل ابلاغ شده است، در واکسیناسیون تب برفکی دام سبک در فاز دوم، نزدیک به یک میلیون و 400 هزار رأس دام واکسینه شده است و درصد تحقق اهداف ما بیش از 87 درصد بوده و رتبه سوم کشوری را کسب کردیم.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان ایلام خاطرنشان کرد: در مورد واکسیناسیون تب برفکی دام سنگین هم در فاز دوم در ارزیابی صورت گرفته رتبه پنجم با پوشش و واکسیناسیون بیش از 19 هزار رأس و 80 درصدی دام‌های هدف کار انجام شده است.

جم‌زاده گفت: هدف ما پوشش 100 درصدی جمعیت دام سبک و سنگین هست که امید است تا پایان اسفندماه به این مهم دست پیدا ‌کنیم.

 

شناسه خبر 80279