شناسه خبر:19336
1399/1/18 09:55:16
دستگیری 29 نفر از زندانیان متواری زندان سقز

بازگشت 20 زندانی فراری دیگر به زندان

سپهرغرب، گروه خبر: دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان گفت:  تا این لحظه 29 نفر از زندانیان فراری زندان سقز توسط نیروی انتظامی، اداره اطلاعات و اطلاعات سپاه دستگیر شده و 20 نفر نیز خود را تسلیم زندان کرده‌اند.

محمد جباری در این باره اظهار‌کرد:  هشتم فروردین ماه جاری 74 زندانی از زندان سقز فرار‌کردند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان تصریح کرد: تا این لحظه 49 نفر از این تعداد توسط نیروی انتظامی، اداره اطلاعات و اطلاعات سپاه دستگیر و یا شخصاً خود را به زندان معرفی کرده‌اند.

جباریاظهار‌کرد: 20 نفر از این 49 نفر زندانی فراری با رغبت و تمایل خود و به‌صورت خودتسلیمی به زندان بازگشته‌اند.

وی گفت:  بر‌اساس دستورالعمل و بخشنامه جدید و وعده‌های داده‌شده، این افراد از مزایای ارفاقی، تخفیفات قانونی و رأفت اسلامی برخوردار‌خواهند ‌شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان اضافه‌کرد: سایر متواریان زندان سقز نیز شناسایی‌شده و به زودی دستگیر‌می‌شوند.

وی افزود: این افراد اگر تا پایان هفته جاری خود را به زندان تحویل دهند، مشمول ارفاق و رأفت اسلامی می‌شوند. در غیر این‌صورت بعد از دستگیری با آن‌ها برخورد قانونی خواهد‌شد.

جباری تصریح‌کرد: زندانیان متواری اگر در مدت زمان تعیین‌شده خود را تحویل‌ندهند، به مجازات جرم جدید محکوم و مشمول بخشنامه عفو هم نخواهند‌شد.

وی همچنین به برخی شایعات مطرح‌شده در فضای مجازی در زمینه فرار این زندانیان به‌‌دلیل کرونا اشاره و ضمن تکذیب آن گفت: محیط زندان براساس نظر کارشناسان حوزه بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی و متخصصان مربوطه کاملاً بهداشتی، امن و ایزوله است.

شناسه خبر 19336