شناسه خبر:82674
1403/2/28 00:54:02
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان؛

تکمیل زنجیره‌های ارزش از محورهای برنامه تحقق شعار سال در کردستان است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان گفت: تکمیل زنجیره‌های تولید در بخش‌های کشاورزی، معدن و گردشگری از محورهای برنامه تحقق شعار سال در استان است.

اکبر محمدی در جلسه تهیه برش استانی و جمع‌بندی نهایی برنامه عملیاتی دستگاه‌های اجرایی این استان در راستای تحقق شعار سال جاری، اظهار کرد: در تدوین این برنامه عملیاتی مردم به‌عنوان رکن اصلی و تضمین‌کننده جهش تولید دیده شوند، چراکه دولت به تنهایی توان لازم برای حضور در همه فعالیت‌های اقتصای را ندارد.

وی با بیان اینکه دولت نباید وارد مقوله تصدی‌گری شود، افزود: برهمین اساس باید در قالب نقشه راه جامع و برنامه عملیاتی افزون بر تعریف موضوع، هدف‌گذاری کمی و کیفی ، مسیر درست تحقق شعار راهبردی سال و حقوق و تکالیف متقابل تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان به درستی تبیین و ریل‌گذاری شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان بخش کشاورزی را یکی از ظرفیت‌های بالقوه استان خواند و بیان کرد: بخش کشاورزی یکی از بزرگترین بخش‌های خصوصی اقتصاد کشور است و برای تحقق جهش تولید در آن باید با ایجاد تحول در بخش‌های مختلف از طریق دانش‌بنیان‌سازی و ارتقای فناوری‌های کشاورزی عمل شود تا بتوان هدف‌های از پیش تعیین‌شده را محقق کرد.

محمدی توجه به تکمیل زنجیره‌های ارزش در بخش‌های کشاورزی، معدن، گردشگری و صنایع دستی را از مهم‌ترین محورهای قابل ذکر در این برنامه برشمرد و افزود: توجه به ظرفیت‌های مرز و ترانزیت کالا و مسافر باید به طورجدی در برنامه‌های تدوینی مدنظر قرار گیرد.

وی توجه ویژه به مراکز تولید علم، مهارت و شرکت‌های دانش‌بنیان را از ویژگی‌های اصلی این برنامه عملیاتی خواند و گفت: با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی سطح استان و تشکل جلسات متعدد کارشناسی و بهره‌گیری از نظرات صاحب‌نظران در حوزه‌های مختلف امروز جمع‌بندی نهایی را انجام می‌دهیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان ادامه داد: این برنامه عملیاتی در جلسه آینده شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مطرح تا به تصویب برسد.

گفتنی است، مدیران هریک از دستگاه های اجرایی استان کردستان ضمن ارائه برنامه‌های پیشنهادی خود و پس از بحث و تبادل نظر در مورد راهبردهای مد نظر هر دستگاه اجرایی، برنامه عملیاتی هر دستگاه تدوین و برای تصویب در جلسه آتی شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان مشخص شد.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 82674