شناسه خبر:82813
1403/3/1 00:16:17

استاندار کردستان گفت: اجرای کلان پروژه‌هایی همچون رفع مشکل آب سنندج، افتتاح راه آهن و فرودگاه سقز در استان محصول نگاه ویژه شهید رئیسی بود.

اسماعیل زارعی‌کوشا روز دوشنبه ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور و همراهانشان به ملت ایران و مردم کردستان، اظهار کرد: شهید آیت‌الله رئیسی توجه ویژه‌ای به استان داشت و همواره یکی از توصیه‌ها و تأکیدات او به وزرا و هیئت دولت این بود که از هر ظرفیتی برای خدمت به مردم استفاده کنند.

وی ادامه داد: در دور نخست سفر استانی رئیس جمهور به کردستان، رئیس جمهور خاطراتی از حضور خود در اوایل دهه 60 در این استان را تعریف و از مهربانی و قدرشناسی کُردها یاد کرد و از همه مدیران خواست همه تلاش خود را برای خدمت به این مردم به‌کار گیرند.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه رئیس جمهور فقید در آخرین دیدار نیز که جلسه مشترک دولت و استانداران بود از کردستان نام برد، بیان کرد: در این جلسه بابت سه سفر دکتر رئیسی به استان، از وی قدردانی کردم که در پاسخ بیان کرد لازم باشد برای برطرف شدن مشکلات مردم کردستان 30 بار هم به این استان سفر خواهم کرد.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه آیت الله رئیسی علاقه و عشق فراوانی برای خدمت به مردم داشت، گفت: بسیاری از خدماتی که در سه سال اخیر هم چون حل مشکل آب شرب سنندج، افتتاح پروژه راه آهن و فرودگاه سقز در این استان انجام شده محصول نگاه ویژه شهید رئیسی به این استان بود.

وی بیان کرد: اگر موفق به جذب تخصیص‌ها و اعتبارات زیادی برای استان شدیم در نتیجه دستور و تأکید رئیس جمهور شهید بود. رفتار و نحوه عملکرد آیت‌الله رئیسی را باید سرلوحه کار همه دولتمردان و دست اندرکاران باشد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی‌الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

حجت‌الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 82813