شناسه خبر:36092
1399/11/12 09:22:37

سپهرغرب، گروه خبر: معاون اقتصادی استاندار همدان به بیان اینکه مدتی در تولید روغن به‌دلیل کمبود مواد اولیه وقفه افتاد بود، گفت: درحقیقت برخی از مردم بیش از نیاز خرید انجام می‌دهند و نوعی انبار در منزل درباره این کالا رخ داده است.

ظاهر پورمجاهد درخصوص دلیل نبود روغن در بازار همدان با بیان اینکه در تولید روغن به‌دلیل کمبود مواد اولیه وقفه افتاد بود، اظهار کرد: چندی بعد هم کارخانه‌ها در تأمین ورق حلب مورد نیاز دچار مشکل شدند.

وی با اشاره به اینکه خرید مردم هم از حالت معمول خارج شده است، افزود: درحقیقت برخی از مردم بیش از نیاز خرید انجام می‌دهند و نوعی انبار در منزل درباره این کالا رخ داده است.

معاون اقتصادی استاندار همدان یادآور شد: با توجه به کارخانه روغن نهاوند مایحتاج مورد نیاز مردم تأمین می‌شود و با مکاتبات استاندار همدان سهمیه برای همدان گرفته شده است.

وی با تأکید بر اینکه با توزیع سهمیه روغن همدان این روند به‌مراتب بهتر از قبل خواهد شد، بیان کرد: اگرچه دلیل عمده کمبود روغن در بازار تخلیه فوری قفسه‌های روغن در فروشگاه است.

پورمجاهد با اشاره به اینکه به میزان مورد نیاز کالاهای اساسی موجود است و مشکل روغن هم درحال رفع است، متذکر شد: در برخی از موارد کارخانه‌ها در روند اعلام قیمت جدید از تحویل کالا جلوگیری می‌کنند که افزایش قیمت‌ها منتفی شده است.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: درحال حاضر سهم مردمی افزایش قیمت ندارد و افزایش قیمت سهم صنف و صنعت هم باید به‌صورت مکتوب و مصوب به استان اعلام شود.

شناسه خبر 36092