شناسه خبر:50313
1400/10/6 09:08:51

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان گفت که تمرین (رزمایش) ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی هم‌زمان با سراسر کشور در سطح خانه‌های هلال این استان نیز اجرا شد.

«علی سنجربیگی» روز گذشته اظهار کرد: این تمرین به‌صورت هم‌زمان با سراسر کشور و با شعار «ایران آماده» برای ارائه آموزش‌های اولیه و اقدامات مرتبط برای حفظ ایمنی در هنگام وقوع زلزله و بلایای طبیعی روز یکشنبه برگزار شد.

به گفته وی بر همین اساس روستاییان با پناه گرفتن هنگام وقوع زلزله نحوه اصولی حفظ سلامت و ایمنی خود برای خروج از محل و حضور در فضای باز را تمرین کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان مهم‌ترین هدف برگزاری این قبیل تمرین‌ها را کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله با ارائه آموزش به مردم درخصوص پناه‌گیری ایمن و ارتقای آگاهی آنان برای واکنش در زمان بروز زلزله دانست.

سنجربیگی گفت: راه‌اندازی 140 خانه هلال در استان همدان پیش‌بینی شده که تاکنون 174 خانه در مناطق روستایی استان راه‌اندازی و فعال شده است.

وی افزود: مسئولیت خانه‌های هلال با برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط به دهیاران یا افرادی از اهالی که دارای تحصیلات مناسب هستند، واگذار می‌شود؛ و وظیفه این افراد نیز ارائه آموزش‌های داوطلبانه به مردم است.

تمرین سراسری خانه‌های هلال به‌مناسبت روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی در سالگرد زلزله بم به‌صورت سراسری در خانه‌های هلال برگزار شد.

شناسه خبر 50313