شناسه خبر:67416
1402/1/15 09:41:13
رئیس نظام صنفی کشاورزان بیجار خبر داد؛

صدور بیش از 4 هزار پروانه نظام صنفی برای کشاورزان بیجاری

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس نظام صنفی کشاورزان بیجار گفت: برای بیش از چهار هزار نفر از کشاورزان بیجاری پروانه نظام صنفی صادر شده و این روند همچنان ادامه دارد.

سید حسین رحیمی اظهار کرد: شهرستان بیجار با بیش از 300 هزار هکتار اراضی کشاورزی یکی از قطب‌های مهم کشاورزی استان و کشور کردستان است.
وی افزود: شهرستان بیجار از دیرباز به علت تولید گندم مرغوب به انبار غله استان کردستان معروف بوده است.
رحیمی عنوان کرد: نظام صنفی کارهای کشاورزی در شهرستان بیجار در حال حاضر نزدیک به چهار هزار و 500 نفر عضو دارد.
وی افزود: اکثر اعضای نظام صنفی دامداران و کشاورزان شهرستان هستند.
رئیس نظام صنفی کشاورزان بیجار خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین فعالیت‌های این انجمن صدور پروانه نظام صنفی کشاورزان است که به‌صورت یک‌روزه صادر می‌شود و بسیاری از مشکلات بهره‌برداران این بخش را حل می‌کند.
رحیمی ادامه داد: پروانه‌های صادرشده برای کشاورزان از مزایای قابل توجه‌ای برخوردار است و این پروانه‌های صنفی به‌عنوان ضمانت بانکی و در بحث دادگستری و بیمه تأمین اجتماعی می‌تواند مشکل کشاورزان را حل کند.
وی افزود: ارائه خسارت به کشاورزان زیان دیده و امهال وام‌های کشاورزی از دیگر اقدامات مهم نظام صنفی کشاورزی شهرستان بیجار در سال گذشته بوده است.
رئیس نظام صنفی کشاورزان بیجار اعلام کرد: شهرستان بیجار حدود 12 هزار بهره‌بردار دارد که از این تعداد تاکنون نزدیک چهار هزار نفر برای گرفتن پروانه فعالیت کشاورزی اقدام کردند و امیدواریم سایر بهره‌برداران نیز در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام به دریافت پروانه کنند.

شناسه خبر 67416