شناسه خبر:74625
1402/7/22 12:45:09
باحضور نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی انجام شد

بهره‌برداری از پروژه افزایش ظرفیت پست برق فوق توزیع الیگودرز3

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختردر آیین افتتاح پروژه افزایش ظرفیت پست برق 63 به 20 کیلوولت الیگودرز3 گفت:با نصب و راه‌اندازی یک دستگاه ترانسفورماتور30 مگاولت آمپری، عملیات افزایش ظرفیت پست برق فوق توزیع انرژی برق الیگودرز3 در استان لرستان به پایان رسید.

"مجتبی داودآبادی"در این مراسم که باحضور نماینده محترم مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد گفت:افزایش ظرفیت در پست 63 به 20 کیلوولت مذکوراز 30مگاولت آمپر به 60 مگاولت آمپربه منظور تامین برق پایدار و مطمئن و پاسخگویی به نیاز بار و تقویت شبکه فوق توزیع منطقه و ایجاد زیرساخت مناسب برای توسعه کشاورزی شهرستان الیگودرز در استان لرستان انجام شد.

 

وی اظهار کرد: پست مذکور قبل از این با ظرفیت 30 مگاولت آمپرفعال بود که به منظور جلوگیری از کمبود بار انرژی الکتریکی در این بخش از استان لرستان، ظرفیت پست فوق توزیع موسوم به الیگودرز 3 به 60 مگاولت آمپر در دستور کار قرار گرفت و با نصب یک دستگاه ترانسفورماتور 30 مگاولت آمپری با موفقیت به پایان رسید.

 

داودآبادی در ادامه افزود: با افزایش ظرفیت پست مذکور ضمن بالابردن قابلیت اطمینان،پاسخگویی به نیاز بار و تقویت شبکه فوق توزیع منطقه وتامین نیاز مصرف مشترکین موجب بهبود کیفیت برق و ایجاد زیرساخت مناسب جهت توسعه کشاورزی نیز شده است.

 

بر اساس این گزارش، ایستگاه برق 63 به 20 کیلو ولت الیگودرز3 با ظرفیت 60 مگا ولت آمپر، دارای 12 فیدر خروجی 20 کیلو ولت و 4 فیدر 63 کیلو ولت به ارزش 450 میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفت.

 

"محمدخدابخشی"نماینده مردم الیگودرز نیز در آیین بهره برداری از افزایش ظرفیت پست برق فوق توزیع الیگودرز3 با تشکر از اقدامات انجام شده بیان کرد:پروژه افزایش ظرفیت این پست باعث پایداری برق منطقه شده است.

 

وی با اشاره به پایداری شبکه برق در حوزه انتخابیه خود در تابستان 1402 و با قدردانی از اقدامات و زحمات شرکت برق منطقه‌ای باختر،تصریح کرد:چنین اقداماتی باعث رشد و توسعه همه بخشهای تولید می‌شود و ما امیدواریم شاهد افتتاح چنین طرحها و پروژه‌ها یی بیش از پیش باشیم.

 

شرکت برق منطقه‌ای باختر مسئولیت انتقال برق در 3 استان لرستان،مرکزی و همدان را برعهده دارد.

 

 

شناسه خبر 74625