شناسه خبر:81908
1403/2/9 17:16:41

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از اعلام آمادگی کشور قزاقستان برای تعاملات تجاری در حوزه محصولات کشاورزی با استان خبر داد.

مصطفی ترکمان در حاشیه برپایی ششمین نمایشگاه اکسپو اظهار کرد: تیمی از کشور قزاقستان در سه گروه کشاورزی، محصولات غذایی و حوزه نفت و گاز آمادگی خود را برای انجام تبادلات اقتصادی و سرمایه‌گذاری با استان همدان اعلام کردند.

وی بر تعاملات هیئت تجاری اقتصادی استان همدان با قزاقستان تأکید کرد و یادآور شد: با هدف افزایش مراودات و معرفی محصولات‌ استان همدان، توانمندی‌های صادرات و واردات دامی، نژادها و نیازهای استان به طرف قزاقستانی معرفی شد.

* صادرات 600 نوع گیاه دارویی از همدان به اقصی نقاط جهان

مدیرعامل یک شرکت در حوزه کشت و صنعت استان همدان نیز گفت: خوشبختانه سال گذشته موفق به صادرات بیش از 600 نوع محصول گیاهان دارویی از استان همدان به کشورهایی ازجمله روسیه، فرانسه، آلمان، هند، پاکستان و کلیه کشورهای عربی شدیم.

مهدی حسن‌خانی اظهار کرد: سالانه بیش از دو تا سه هزار تُن انواع گیاهان دارویی صادر می‌شود؛ به‌طوری‌ که گشنیز، علف گاوزبان، سیر، رازیانه، گلرنگ، گل‌ محمدی و زیره سبز از استان همدان صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه برپایی نمایشگاه اکسپو برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بسیار مؤثر است، خاطرنشان کرد: بازدیدکنندگان و تجار خارجی به‌صورت تخصصی در نمایشگاه حضور یافته‌اند.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 81908