شناسه خبر:83869
1403/3/31 12:56:43

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: در راستای آشنایی جوانان و نوجوانان با شهدای استان، برنامه‌ریزی شود که به‌صورت فصلی همایش معرفی شهدا در استان برگزار شود.

حجت الاسلام عبدالرضاپورذهبی روز پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: امنیت و آسایش موجود در جامعه مرهون فداکاری و جانفشانی شهدای بزرگوار است بنابراین همه ما باید تلاش کنیم این شهدا را به نسل جوان جامعه معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه با همکاری ادارات و دستگاه‌های متولی شهدای شاخص و همچنین شهدای غیرشناخته شده در استان معرفی شوند، گفت: برای این کار می‌توان همایش‌هایی 100 تا 200 نفره را با موضوع معرفی شهدا به‌صورت فصلی برگزار کرد و همچنین در این زمینه کارهای پژوهشی هم انجام داد.

نماینده ولی فقیه در ادامه با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی از لحاظ فرهنگی، مهمترین جلسه استان است بنابراین انتظار می‌رود مدیران متنساب با تقویم ابلاغی در جلسات این شورا شرکت داشته باشند.

هنرمندان حضور پرشوری در انتخابات خواهند داشت

مدیرکل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز در جلسه شورای فرهنگ عمومی کردستان به انتخابات هشتم تیر اشاره کرد و گفت: هنرمندان به‌عنوان قشر تأثیرگذار در جامعه همواره در انتخابات‌های مختلف مشارکت چشمگیر داشته‌اند و بی‌شک این بار نیز مشارکت آگاهانه‌ای خواهند داشت.

علی‌اصغر دریایی افزود: مشارکت در انتخابات اقتدار و امنیت می‌آورد و اگر امروز ما در آسایش و امنیت قرار داریم، به برکت خون شهدا و تلاش‌های نیروهای امنیتی، نظامی و امنیتی است بنابراین ما باید با مشارکت گسترده در انتخابات، بخشی از این تلاش‌ها را جبران کنیم.

وی در ادامه به مبحث اوقات فراغت استان اشاره کرد و گفت: اوقات فراغت فرصتی طلایی برای رشد و بالندگی افراد جامعه است و امروز با ورود فناوری‌های نوین افراد به سمت فردگرایی سوق داده شده‌اند و این امر باعث بروز مشکلات روحی و روانی برای آنان شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تأکید کرد: ما باید در برنامه‌های اوقات فراغت تلاش کنیم افراد را از فردگرایی به سمت کارهای تیمی و گروهی سوق دهیم که این آسیب‌ها کاهش ‌پیدا کند.

وی اضافه کرد: برنامه‌های اوقات فراغت با محوریت مساجد و مهارت آموزی فرهنگی و هنری و طرح لیگ‌های مختلف نماز، حفظ قرآن کریم و کتاب و کتابخوانی در سطح استان برگزار می‌شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کردستان یادآور شد: برنامه‌های امسال در قالب طرح شهید آوینی از ابتدای سال شروع شده است و کنگره بزرگداشت ماموستا عبدالله باشماق، جشنواره خوشنویسی بزرگداشت امیر نظام گروسی، جشن مطهر گرامیداشت روز معلم،جشن گولان به مناسبت سالروز سفر مقام معظم رهبری و نواها و آوای رضوی از جمله مهمترین این برنامه‌ها بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان، نیز در این جلسه گفت: برنامه‌های اوقات فراغت ورزش و جوانان در سه محور، شامل بهبود و اصلاح سبک زندگی جوانان منطبق برسبک زندگی ایرانی- اسلامی، تقویت هویت دینی و انقلابی جوانان و ارتقای اشتغال جوانان و مهارت آموزی آنان برنامه‌ریزی شده است.

آمنه غلام‌ویسی افزود: براین اساس در استان برنامه‌های خوبی برای اوقات فراغت جوانان تدوین شده است که برای اجرا در اختیار ادارات قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه کیفیت بخشی به برنامه‌های اوقات فراعت جوانان در اولویت قرار دارد، گفت: سال گذشته 115عنوان برنامه اوقات فراغت برگزار شد که 16هزار و 300 نفر،شرکت کردند و. کردستان در بحث اوقات فراغت استان هفتم شد که ارتقای خوبی داشته است.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 83869