شناسه خبر:84490
1403/4/17 18:25:35

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: زمینه اشتغال دو هزار مددجوی بهزیستی از طریق پرداخت سه هزار و 400 میلیارد ریال تسهیلات جزء سه تبصره دو قانون بودجه سال 1403 فراهم می‌شود.

مرتضی حیدری روز یکشنبه اظهار کرد: این میزان تسهیلات زمینه اشتغال دو هزار مددجوی زیر پوشش بهزیستی استان همدان را فراهم می‌آورد.

وی ادامه داد: این تسهیلات بیشتر در زمینه‌های کشاورزی، دامداری، آرایشگری، خیاطی و قالیبافی به مددجویان شامل معلولان زیر پوشش، زنان سرپرست خانوار، بهبودیافتگان، افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی، فرزندان مستقل بهزیستی و کارفرمایان پرداخت می‌شود.

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان پرداخت تسهیلات خوداشتغالی را یکی از اولویت‌های مهم سازمان در راستای ایجاد اشتغال و ارائه خدمات به مددجویان دانست و اظهار کرد: در سال جاری پرداخت تسهیلات به دانش‌آموختگان دانشگاهی زیر پوشش این نهاد و کارفرمایان در اولویت قرار دارد.

حیدری افزود: امسال نیز برنامه‌هایی در راستای توانمندسازی و اشتغال مددجویان زیر پوشش بهزیستی دنبال خواهد شد که علاوه‌بر تسهیلات اشتغال‌زایی، شامل پرداخت حق بیمه خویش‌فرمایی و پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی می‌شود.

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه کارفرمایان این استان با جذب مددجویان بهزیستی از تسهیلات ویژه بهره‌مند می‌شوند، گفت: تسهیلات ویژه با هدف افزایش انگیزه اجتماعی کارفرمایان بخش‌های غیر دولتی در به‌کارگیری و جذب نیروی انسانی از بین جامعه هدف بهزیستی پرداخت می‌شود.

حیدری افزود: در همین راستا و با هدف حمایت از اشتغال معلولان و مددجویان بهزیستی، به کارفرمایانی که نسبت به جذب نیروی کار از جامعه معلولان و مددجویان زیر پوشش بهزیستی براساس قانون کار اقدام کنند، به‌ازای هر نیروی جذب‌شده دو میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد چهار درصد پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به چشم‌انداز و ظرفیت کارآفرینی مددجویان استان همدان در سال جاری، تصریح کرد: سازمان بهزیستی با پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی مددجویان و معلولانی که با استفاده از تسهیلات کارفرمایی مشغول به کار شده‌اند، نقش قابل توجهی در ایجاد اشتغال پایدار برای گروه‌های هدف دارد.

* پرداخت 2245 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی در سال گذشته

تعهد پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه خوداشتغالی و مشاغل خانگی در سال گذشته مبلغ یک‌هزار و 681 میلیارد ریال بوده که بیش از میزان تعهد، مبلغ دو هزار و 245 میلیارد ریال تسهیلات به جامعه هدف پرداخت شده است.

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان افزود: بهزیستی برای امرار معاش مددجویان و تأمین معاش خانواده بهزیستی به‌عنوان متولی این افراد آسیب‌دیده با تمام توان و ظرفیت پای کار است و تمام همت خود را به‌کار می‌برد تا مددجویان بتوانند از تسهیلات قرض‌الحسنه بهره‌مند شوند.

براساس آخرین آمار منتشرشده حدود یک‌سوم جمعیت استان همدان به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم از خدمات حمایتی و درمانی سازمان بهزیستی بهره می‌برند.

استان همدان حدود یک میلیون و 750 هزار نفر جمعیت دارد.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 84490