شناسه خبر:87137
1403/7/16 12:17:00

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون با اشاره به ترمیم ترک سقف مخزن بهره‌برداری واحد نمک‌زدایی میدان نفتی منصوری گفت: ترمیم این مخزن از کاهش تولید یک‌ میلیون و 120 هزار بشکه نفت جلوگیری کرد.


حسن شهرویی روز دوشنبه در نشست پیش‌بینی بهره‌دهی چاه‌های نفت «تولید و توزیع نفت و گاز» شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون اظهار کرد: ترمیم سقف این مخزن در کوتاه‌ترین زمان ممکن اتفاق افتاده و با کاهش زمان تعمیر سقف مخزن نمک‌زدایی منصوری از یک ماه به ١٠ روز، از کاهش تولید جلوگیری شد که این اقدام در نوع خود چشمگیر و حائز اهمیت است.
وی با اشاره به نقش محوری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون در تولید مناطق نفتخیز جنوب و تحقق بیش از 100 درصدی تعهدات تولید در نیمه اول سال جاری در شرکت‌کارون، گفت: امید است با حمایت و پشتیبانی مدیر عامل شرکت مناطق نفتخیز جنوب و هماهنگی و همکاری مدیریت‌های ستادی بتوانیم طبق برنامه ابلاغی تا پایان سال به تولید بیش از یک میلیون بشکه در روز دست یابیم.
*افزایش 95 درصدی میانگین تولید نفت در شرکت نفت و گاز کارون
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در این شرکت توضیح داد: با برنامه‌ریزی و انجام اقدامات فنی و عملیاتی از قبیل انجام اصلاحیه‌های فراورشی، ضخامت‌سنجی، تعمیر اساسی تجهیزات، ارزیابی پوشش خطوط، تعویض خط لوله، تهیه شرح نیازها به منظور رفع تنگناهای موجود و اجرای طرح‌های متعدد، میانگین تولید نفت طی سه سال اخیر در مقایسه با مدت مشابه حدود ٩5 درصد افزایش داشته است.
شهرویی درخصوص فعالیت‌های شاخص مرتبط با تولید تصریح کرد: افزایش تولید حاصل از اقدامات ترمیمی، تعمیری و توسعه‌ای شرکت نفت و گاز کارون، به میزان ١١5 هزار بشکه در روز در سال ١4٠٣، براساس برنامه روند تولید، بیانگر دستیابی به ١١٠.5 درصد تعهدات تعریف شده در این بخش است.
وی افزود: همچنین در راستای نگهداشت ایمنی چاه‌ها در سال جاری، بررسی شیرآلات و تسهیلات سرچاهی تعداد ٧٣ حلقه چاه با اولویت چاه‌های مجاور مناطق مسکونی و رفع مشکل شیرآلات و تسهیلات سرچاهی ٢٣ حلقه چاه، انجام شده است.
بر اساس این گزارش، شرکت نفت و گاز کارون با ظرفیت تولید 27درصد نفت خام کل کشور، بزرگ‌ترین شرکت بهره‌بردار تابع مناطق نفت‌خیز جنوب است که از تأمین‌کنندگان اصلی خوراک پالایشگاه‌ها، صنایع پتروشیمی و شرکت گاز بوده و مسئولیت راهبری و تولید صیانتی نفت، گاز و مایعات گازی را به‌عهده ‌دارد.
میدان نفتی منصوری از نظر موقعیت جغرافیایی در حدود 60 کیلومتری شمال خلیج فارس و تقریباً 50 کیلومتری جنوب شرقی اهواز در ناحیه خشکی جنوب غربی قرار گرفته است.

شناسه خبر 87137