شناسه خبر:87775
1403/8/1 13:34:00

شهردار سنندج گفت: دغدغه اصلی مردم سنندج معابر و ترافیک در خیابان‌های اصلی بوده و ایجاد فضایی برای صنوف آلاینده در رفع مشکل ترافیکی مؤثر است.


سید انور رشیدی پیش از ظهر سه‌شنبه در آیین کلنگ‌زنی پروژه انتقال صنوف آلاینده شهر سنندج اظهار کرد: دغدغه اصلی مردم سنندج معابر و ترافیک در خیابان‌های اصلی است.
وی بیان کرد: اینکه جوانان شهر اراده کردند و از پشت میز نشینی خارج و در راستای انجام دیگر خدمات گام برداشتند جای قدردانی دارد.
شهردار سنندج بیان کرد: آن‌ها با تلاش و همت خود ارائه خدمت می‌کنند و اختصاص زمین به اصناف موجب رفع عدم پراکندگی آن‌ها و زیباسازی سیما از نظر بصری و صوتی و زیبای شهری و رفع ترافیکی می‌شود.
رشیدی گفت: با آغاز کار پیگیری‌ها باید انجام شود و اینکه اختصاص زمین بر عهده راه و شهرسازی بوده و جواز آن بر عهده‌ صمت قطعاً براساس نظر کارشناس پروانه ساخت آن را شهرداری صادر می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: مشاوره و کارشناسی طرح الزامی است چراکه بعد از طی مسیر و در نهایت برخورد با برخی مشکلات، برای شکست پروژه ناخوشایند است و در همین ابتدای کار آرزوی موفقیت برای اجرای پروژه و تمام دست‌اندرکاران داریم.
مشاور طرح نیز در ادامه بیان کرد: دو ماه از آغاز پروژه به‌طور عملی می‌گذرد و در نهایت 48 هکتار زمین برای طرح ساماندهی صنوف مزاحم و آلاینده‌های سنندج اختصاص یافت.
زندی بیان کرد: نقشه و ماکت این پروژه طراحی شد و درنهایت به طرح و ایده رسیدیم هرچند که توپوگرافی زمین نسبتاً خشن است اما درنهایت و با اقتباس از معماری هورامانات مطالعات اولیه را انجام دادیم و با بررسی پدافند غیرعامل، عرض جاده لازم است تعریض شود.

شناسه خبر 87775