شناسه خبر:87781
1403/8/1 13:38:00

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: 80 مورد آبرسانی به آبشخورهای حیات وحش این استان در بهار و تابستان امسال انجام شد.


علیرضا محمدی روز سه‌شنبه اظهار کرد: از اول اردیبشهت تا پایان شهرویورماه امسال، نزدیک به 500 هزار لیتر آب به آبشخورها و مخازن احداث‌شده در زیستگاه‌های حیات وحش استان ایلام انتقال داده شد.
وی افزود: آبرسانی به مخازن، آبشخورها و سایت گوزن زرد ایرانی در سایت مانشت و قلارنگ از طریق دو تانکر ملکی و استیجاری انجام شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام بیان کرد: از این مقدار آبرسانی حیات وحش، 21 مورد با حدود 130 هزار لیتر تأمین آب برای آبشخورها و مخازن آب و مابقی هم برای سایت گوزن زرد ایرانی بوده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام ادامه داد: برای این میزان آبرسانی به زیستگاه‌های حیات وحش استان، چهار میلیارد ریال اعتبار نقدی از منابع داخلی اداره کل و سازمان مرکزی هزینه شده است.
محمدی یادآور شد: علاوه بر این آبرسانی‌ سیار، محیط‌بانان نیز در گشت‌های دائمی خود از عرصه‌ها، آبشخورهای کم‌آب یا فاقد آب را پُر می‌کنند.
وی با بیان اینکه در همه زیستگاه‌های استان آبشخور وجود دارد، یادآور شد: بیشترین آبرسانی برای منطقه حفاظت شده «کولِگ» در مهران و «مانشت و قلارنگ» در حد فاصل شهرستان‌های ایلام و سیروان انجام می‌شود.
وی اضافه کرد: همواره پیش از آغاز گرما و شروع آبرسانی، مخازن آب و آبشخورهای سطح استان بهسازی، لایروبی و آماده انتقال آب می‌شوند.
به گزارش ایرنا، زیستگاه‌های حیات وحش استان ایلام دارای 50 آبشخور، پنج مخزن آب و سه تلمبه بادی است. از گستره دو میلیون هکتاری استان ایلام یک میلیون و 700 هزار هکتار آن را عرصه‌های طبیعی تشکیل داده است.
سهم مناطق حفاظت شده و تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان ایلام 143 هزار هکتار است.

شناسه خبر 87781