شناسه خبر:15096
1398/9/25 08:38:48
رئیس مجمع عمومی ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان همدان مطرح کرد:

نیاز به هماهنگی نیروهای انقلابی با توجه به جایگاه ویژه مجلس

سپهرغرب، گروه خبر - سمیرا گمار: رئیس مجمع عمومی ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان همدان گفت: این شورا با محوریت هیچ حزب و جریانی نبوده و آحاد اعضای انقلاب را در بر می‌گیرد، چراکه در حال حاضر با توجه به جایگاه مجلس، نیاز به هماهنگی به‌عنوان یک امت واحده ضروری است.

میرزا محمد سلگی در میان اعضای مجمع رسانه‌های انقلابی استان همدان یکی از اساسی‌ترین مسائل مورد توجه را انتخابات دانست و اظهار کرد: به تعبیر امام راحل، مجلس در رأس امور است و از این جهت، شرکت در انتخابات و تأثیر آن در مجامع جهانی از یکسو و توجه به رأی ملت و انتخاب اصلح، مهم قلمداد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ اگر بخواهیم دنیا را به دو قطب تقسیم کنیم،‌ یکی حق و دیگری باطل است و قطب سوم نداریم، حال اگر بخواهیم این قطب‌ها را در قالب حکومت‌ها ببنییم، جمهوری اسلامی در برابر استکبار و صهیونیزم جهانی قرار می‌گیرد که تکلیف ما در برابر این قطب توحیدی و حق سنگین است و باید در میدان حاضر شویم.

رئیس مجمع عمومی ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان همدان با اشاره به راه‌اندازی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در سطح کشور، ادامه داد: این شورا با محوریت هیچ حزب و جریانی نبوده و آحاد اعضای انقلاب را در بر می‌گیرد، چراکه در حال حاضر با توجه به جایگاه مجلس، نیاز به هماهنگی به‌عنوان یک امت واحده ضروری است.

سلگی تأکید کرد:‌ در حال حاضر عده‌ای به دنبال این هستند که با تبلیغات روانی، حضور مردم را در انتخابات کمرنگ کنند،‌ درحالی‌که باید این را بدانیم مشکلات کشور با حضور مردم حل می‌شود و اگر انسان‌های انقلابی و توانمند انتخاب شده و به مجلس راه یابند، شاید این مشکلات کمتر شود.

وی یادآوری کرد: این موضوع باید برای مردم تبیین شود که شرکت نکردن در انتخابات، مشکلی را حل نخواهد کرد؛ باوجود حق بودن افزایش قیمت بنزین هنوز هم بسیاری مردم از این شیوه افزایشی اقناع نشدند و 50 هزار تومان کمک‌معیشت هم مشکلی را حل نمی‌کند، ضمن اینکه شاید گرا دادن به دشمن هم باشد که 60 میلیون نفر در ایران احتیاج به 50 هزار تومان دارند.

رئیس مجمع عمومی ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان همدان با تأکید بر اینکه انتخابات یک معروف بزرگ بوده و اگر سرنوشت ملت به دست افراد توانمند بیفتد،‌ مشکلات را حل کنند، افزود: اگر کرسی‌های مجلس آگاهانه یا ناآگاهانه به دست افراد ناصالح که دغدغه انقلاب و اسلام را ندارند، بیفتد، باعث سوء استفاده دشمن خواهد شد.

سلگی نقش‌آفرینی رسانه‌ها در راستای شفافیت امور را مهم دانست و تصریح کرد:‌ بدون تردید اگر دشمن ببیند مشکلاتی که سر راه این ملت ایجاد کرده اثر دارد، آن‌ها را تشدید می‌کند، پس باید از این گذرگاه نیز با موفقیت و عمل به تکلیف عبور کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود رأی مردم را حق‌الناس برشمرد و ابراز کرد: خداوند از حق خود می‌گذرد، اما از حق‌الناس نمی‌گذرد، همه تلاش ما این است که بدون رعایت سازوکار، عمل نکرده و کسی را که احتمال رأی‌آوری دارد کنار نگذاریم؛ چراکه در این صورت قطعاً نمی‌توانیم در پیشگاه خدا پاسخگو باشیم.

رئیس مجمع عمومی ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان همدان به روی کار آمدن جوانان توانمند و متعهد تأکید کرد و گفت:‌ یکی از خواسته‌های عمیق ما این است که به جوانان میدان دهیم تا سرکار بیایند، بنابراین اگر در شورای ائتلاف به این نتیجه برسیم که از ظرفیت آن‌ها استفاده کنیم درنگ نخواهیم کرد و آنان را به مردم معرفی می‌کنیم.

سلگی با بیان اینکه اگر هم‌افزایی بین نیروهای انقلاب صورت نگیرد، غیر انقلابی‌ها کرسی‌ها را از آن خود می‌کنند، اضافه کرد: باید به این نکته توجه داشت که انتخاب صالح مقبول، بهتر از این است که مجلس دست غیر انقلابی‌ها بیفتد.

وی در پاسخ به سؤال نوروزیان از رسانه خورشید غرب مبنی بر رجحان کمیت بر کیفیت در انتخابات شورا و حضور برخی از افرادی که سنخیتی با جبهه انقلاب ندارند، اظهار کرد:‌ رعایت و اعمال سازوکارهای لازم از قبل مورد تأکید قرار گرفته بود، اما برخی که دعوت نشده بودند نیز در جلسه حضور داشتند که مدیریت شد، ضمن اینکه باید این مسئله را در نظر بگیریم که کار صد درصدی نبود، اما خوب بود.

     ویژگی این ائتلاف چیست تا اتفاقات گذشته تکرار نشود؟

یکی از فعالان رسانه‌ای نیز در ادامه بیان کرد:‌ باید دید تفاوت شورای ائتلاف نسبت به جمع‌های قبلی چیست؟ همه این فرآیندها را تکرار و همین سازوکارها را طی می‌کنند، هدفشان هم این بوده که جبهه انقلاب را فعال کرده و انتخاب اصلح اتفاق بیفتد؛ به عبارتی فعال‌سازی حداکثری نیروهای انقلاب و رأی به اصلح؛ حال این سؤال مطرح است که ویژگی این ائتلاف چیست تا اتفاقات گذشته تکرار نشود؟

محمدجواد زارعی ابراز کرد: نکته دوم اینکه موضوع کاندیدای صالح مقبول ما را نگران می‌کند، این یعنی همان فرآیندهای قبلی، درحالی‌که انتظار حضرت آقا انتخاب اصلح است که ما باید به آن رسیده و شجاعانه پای آن بایستیم، در این صورت است که به هدفمان می‌رسیم؛ ضمن اینکه رسالت انقلابی بودن همین بوده و در غیر این صورت تکرار مکررات است.

وی گفت: نکته سوم این است که مخاطبان ما در حال حاضر با سال‌های قبل خیلی فرق کرده‌اند، باید دید آیا این افراد پاسخگوی مخاطبان امروز ما هستند؟ به عبارتی برای قشر تعیین‌کننده‌ای که نگاهشان با سال‌ها پیش تفاوت کرده چه برنامه‌ای داریم تا شکست جدی نخوریم؟

     اگر صرفاً بگوییم اصلح و لاغیر، ممکن است قافیه را ببازیم

دبیر مجمع عمومی ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان همدان نیز در پاسخ به چگونگی ائتلاف بر انتخاب اصلح یا صالح مقبول، عنوان کرد: تکلیف ما انتخاب اصلح است، اما اگر صرفاً بگوییم اصلح و لاغیر، ممکن است قافیه را ببازیم، چراکه اگر صالح مقبول داشته باشیم باید به این سمت‌وسو حرکت کنیم.

محمدرضا غلامی‌پاک ادامه داد: بنده قسم می‌خورم که تاکنون به‌هیچ‌عنوان گزینه‌ای مشخص نشده و نفرات برای ما اولویتی ندارند، ممکن است هر کسی نظر شخصی داشته باشد اما هیئت‌رئیسه شورا مطلقاً هیچ‌گونه تعصبی به هیچ کاندیدایی ندارد و واقعاً مقوله اصلح مطرح است؛ در فرآیند این کار شاید به اصلحی برسیم که رأی نخواهد آورد اما صالح مقبول شانس بیشتری دارد که در‌این‌باره تصمیم خواهیم گرفت.

وی با اشاره به ساختار این شورا، اذعان کرد: چهار نفر هیئت مؤسس، 11 حزب و استفاده از ظرفیت حداکثری نیروهای انقلابی با رویکرد اصلی توجه به جوانان و بانوان به این صورت که 30 درصد از اعضای شورا را جوانان و 20 درصد را بانوان در بر می‌گیرند، ساختار شورای ائتلاف استان است که در شهرستان‌های نهاوند، ملایر و کبودراهنگ نیز شکل گرفته و در شهرستان‌های بهار و فامنین نیز برنامه در روزهای آتی برگزار خواهد شد.

دبیر مجمع عمومی ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان همدان اضافه کرد: در انتخابات شورای ائتلاف همدان با دعوت از حدود یک هزار و 500 نفر که 750 نفر شرکت داشتند، 120 نفر کاندیدا شدند و 424 نفر به آن‌ها رأی دادند که درنهایت از کسی حمایت می‌شود که سازوکار شورا را پذیرفته باشد.

غلامی‌پاک گفت: با شکل‌گیری شورای ائتلاف، شناسایی کاندیداهای انقلابی آغاز می‌شود،‌ البته فقط نظر این مجمع و شورا مطرح نبوده و دست‌کم دو نظرسنجی نیز برای رسیدن به کاندیدای نهایی مد نظر قرار می‌گیرد، کاندیدای مورد نظر نیز اگر رأی بیاورد، باید پاسخگوی مطالبات باشد.

وی با بیان تفاوت این جمع با جمع‌های قبلی نیروهای انقلاب، تأکید کرد: نخست اینکه خوشبختانه ما در آخرین کار انتخاباتی استان همدان سربلند بودیم و تلاش‌های ما منتج به رأی آوردن کاندیدای اصلح شد، نکته بعد اینکه جمنا یکی از اعضای این مجمع است و نکته پایانی اینکه ما در حال حاضر تجربه خوبی از کارهای گذشته داریم و با آسیب‌شناسی صورت گرفته به انتخاب از پایین به بالا رسیده‌ایم.

غلامی‌پاک یادآوری کرد: فراگیری شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در این دوره بسیار زیاد است و خوشبختانه جبهه پایداری و حزب مؤتلفه نیز به شورا و اهداف و ارکان آن پایبند هستند.

     چه برنامه‌ای برای نفوذ در لایه‌های مختلف مردمی دارید؟

رقیه محمدی‌وحدتیان، یکی از خبرنگاران حاضر در جلسه نیز با ذکر نکاتی، گفت:‌ باید به این سؤال جدی پاسخ داد که شما چه چیزی در چنته دارید تا جوانان و آحاد افراد جامعه به انتخاب و معرفی کاندیدا از سوی شما رأی دهند؟ این سازوکاری که در شورای ائتلاف تعریف کردید در جمنا هم دیدیم. مسئله دیگر اینکه آیا تبلیغات، روابط عمومی و رسانه‌ای برای این جمع تشکیل شده تا بتواند به لایه‌های مردمی نفوذ کند؟ آیا جامعه از این جمع و تشکیلات مطلع است؟

وی تأکید کرد: مسئله بعدی توجه به ضمانت اجرایی عملکرد افراد معرفی شده از سوی شورای ائتلاف است که باید دید چه برنامه‌ای برای آن دارید؟

میرزا محمد سلگی در پاسخ به این سؤالات، عنوان کرد: رسانه‌ها نقش مهمی در روشنگری و شفاف‌سازی دارند، ما خود را از امت حزب‌الله می‌دانیم و کار را مردمی آغاز کرده‌ایم، این شورا حزب نیست یک جمع مردمی انقلابی است که احزاب تحت نظر آن هستند. نمی‌توانیم صد درصد رأی مردم را تغییر دهیم،موفقیت ما این است که کفه ترازوی مجلس را به سمت انقلابی‌ها بچرخانیم.

     این تشکیلات با جمع‌های قبلی تفاوت دارد

حسین صادقیان از دیگر فعلان رسانه‌ای نیز با اشاره به تمایز جمع فعلی با سایر جمع‌های انقلابی، تصریح کرد: در گذشته این اتهام به شورای اصولگرایان و بعدها به جمنا وارد بود که انتخاب افراد از بالا به پایین یا با معرفی خودتان صورت می‌گیرد و بعد هم سیستم را طوری طراحی می‌کنید که همان چند نفر رأی بیاورند که در حال حاضر این ایراد به تشکیلات فعلی وارد نیست.

وی ادامه داد: در گذشته زمانی که به فلان شخص گفته می‌شد که کنار بکشد خیلی دیر مجاب می‌شد،‌ اما در حال حاضر با سیستمی که طراحی شده عده بیشتری مجاب می‌شوند؛ البته حتما عده‌ای هم کنار نخواهند کشید.

این فعال رسانه‌ای در پایان سخنان خود تأکید کرد: سومین تفاوت شورای ائتلاف با اجتماعات قبلی این است که شورا فعالیت‌های خود را از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی کرده و افرادی که به هر نحوی حضور دارند متعهد و ملزم به رعایت سازوکارها هستند.

     میدان دادن به جوانان ضرورت است

مسلم مخفی، سرپرست خبرگزاری تسنیم در همدان نیز با تأکید بر اینکه ورود جوانان به عرصه مدیریتی کشور با اما و اگر نمی‌شود و یک ضرورت است، بیان کرد: برخی از دوستان چند سال است که در مجلس هستند آن‌قدر می‌مانند که دوره‌های بعدی دیگر به علت کهنسالی نتوانند حضور یابند، اگر این طور باشد انقلاب به بیراهه می‌رود؛ بنابراین لازم است جوانان را مطرح کرده و به آن‌ها میدان بدهیم، همه که نماینده مجلس به دنیا نیامده‌اند!

     اگر خالصاً و مخلصاً پای کار اصلح بایستیم رأی می‌آورد

داوود گرجی، مدیرمسؤول هفته‌نامه با مردم همدان نیز با بیان اینکه در مورد ساختار تشکیلاتی، چیزی مبنی بر حضور 20 درصدی بانوان و 30 درصدی جوانان محقق نشده، چراکه 9 جوان و 6 خانم حضور ندارند، گفت: شورای شهرستان‌ها نیز باید یک تکلیف مستقیم در انتخاب افراد داشته باشند و در نقش دادن شورای استان آن را لحاظ کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید برای پای کار آمدن اصلح تلاش کرده و از الآن به فکر آوردن صالح مقبول نبود، تجربه ثابت کرده که اگر خالصاً و مخلصاً پای کار اصلح بایستیم، رأی می‌آورد.

شناسه خبر 15096