شناسه خبر:16399
1398/10/25 10:10:12

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کردستان گفت: توجه، مدارا و همچنین افزایش خدمات ابتدایی مانند تسهیل حمل و نقل بیماران از مرز تا مراکز درمانی کردستان در جذب مراجعین و توسعه توریسم درمانی استان موثر است.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان؛ بهمن مرادنیا در نشستی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی و مسئولان بخش‌های بین الملل این دانشگاه در کردستان، از برنامه‌ریزی علوم پزشکی کردستان برای برگزاری همایشی به منظور معرفی توانمندی‌های پزشکی _ درمانی استان در راستای توسعه گردشگری سلامت و دعوت از مسئولان ذی‌ربط استان‌های اقلیم کردستان عراق استقبال کرد.

وی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کردستان خواست علاوه بر این همایش، با سفر به اقلیم و دیدار و مذاکره با مسئولان مربوطه، توانمندی‌های پزشکی استان را معرفی کرده و روابط طرفین را نیز تقویت کنند.

استاندار کردستان اظهار کرد: شهروندان اقلیم کردستان عراق همنوع و برادر ما هستند و به دلیل قرابت فرهنگی و زبانی، در سنندج احساس بیگانگی نمی کنند لذا توجه و مدارا و همچنین فراهم کردن خدمات ابتدایی مانند خودروی ویژه از مرز تا مراکز درمانی آنها را به استفاده از خدمات استان ترغیب می‌کند.

مرادنیا افزود: استفاده از تجربیات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان می‌تواند در توسعه توریسم درمانی و جذب و خدمت رسانی مناسب به مراجعین مفید و مؤثر باشد و کمک کند تا بتوانیم با سایر کشورها رقابت کنیم.

وی برنامه‌ریزی و زمانبندی دقیق را حائز اهمیت دانست و ادامه داد: با از دست دادن زمان، فرصت‌های بیشتری را از دست می‌دهیم.

گفتنی است جذب دانشجویان خارجی بویژه دانشجو از اقلیم کردستان عراق در مقاطع مختلف، از دیگر برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی کردستان است.

 

شناسه خبر 16399