شناسه خبر:83875
1403/3/31 14:00:15

مدیر بنیاد مسکن شهرستان همدان از مقاوم‌سازی و نوسازی 13 هزار و 370 واحد مسکن روستایی این شهرستان خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن استان همدان، داود سوری از مقاوم‌سازی و نوسازی 13 هزار و 370 واحد مسکن روستایی این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به حادثه‌خیز بودن کشور و وقوع حوادث و بلایای طبیعی ازجمله سیل و زلزله، همواره مدیریت بحران از اولویت‌ها و سیاست‌های اصلی دولت‌ها و دستگاه‌های اجرایی است که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌عنوان یکی از دستگاه‌های اجرایی و عضو در مدیریت بحران کشور، برنامه‌ها و اعتبارات تخصیص‌یافته را در همین جهت به خدمت گرفته و با برنامه‌ریزی در چهار مرحله مدیریت بحران شامل پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی همواره نقش بسزایی را در مدیریت حوادث قهری داشته است.

وی افزود: ازجمله اقدامات مؤثر می‌توان گام اول مدیریت بحران یعنی پیشگیری را نام برد که بنیاد مسکن به‌عنوان متولی بخش مسکن روستایی، با برنامه‌ریزی جهت نوسازی و مقاوم‌سازی مساکن روستایی، همه‌ساله تعداد 200 هزار واحد مسکن روستایی را با استفاده از تسهیلات مسکن، نوسازی و مقاوم‌سازی می‌کند.

سوری با بیان اینکه در روستاهای شهرستان همدان 78 هزار و 136 نفر شامل 22 هزار و 334 خانوار روستایی در 18 هزار و 439 واحد مسکونی ساکن هستند، اظهار کرد: تاکنون 13 هزار و 370 متقاضی دریافت تسهیلات مسکن روستایی با بانک‌های عامل شهرستان عقد قرارداد کرده‌اند و درحال نوسازی و مقاوم‌سازی مساکن خود هستند.

وی گفت: شاخص مقاوم‌سازی مسکن روستایی شهرستان همدان نسبت به واحدهای موجود 73 درصد است و با احتساب تعداد خانوار فرعی و فاقد مسکن روستایی، این شهرستان نیازمند ساخت 9 هزار و 649 واحد مسکونی در سطح روستاهای خود است.

سوری ادامه داد: امیدواریم با همکاری و ترویج این موضوع مهم از سوی نهادهای متولی فرمانداری، بخشداری و دهیاری و شوراهای اسلامی روستاها، متقاضیان باقی‌مانده هرچه سریع‌تر با مراجعه به بنیاد مسکن و تشکیل پرونده جهت معرفی به بانک‌های عامل، نسبت به مقاوم‌سازی مساکن خود اقدام کنند.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان همدان گفت: اکنون مبلغ تسهیلات مسکن روستایی 350 میلیون تومان با کارمزد پنج درصد و دوره بازپرداخت 20 ساله است.

شناسه خبر 83875