شناسه خبر:58932
1401/5/27 09:05:02

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: همه مطالبات سال گذشته مؤسسه‌ها و مراکز درمانی این استان با پرداخت 564 میلیارد تومان تسویه شد که اقدامی بی‌سابقه در طول تاریخ شکل‌گیری بیمه سلامت استان است.

«فریبرز نیاستی» روز چهارشنبه اظهار کرد: بیمه سلامت مطالبات بیمارستان‌ها و مراکز دولتی دانشگاهی را نیز تا پایان فروردین‌ماه سال‌ جاری تسویه کرده و پرداخت علی‌الحساب اردیبهشت‌ماه نیز به حساب این مراکز واریز شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه مطالبات داروخانه‌ها و مؤسسات طرف قرارداد بخش خصوصی نیز تا پایان خردادماه سال 1401 تسویه شده است، ادامه داد: هم‌اکنون مطالبات داروخانه‌های دولتی دانشگاهی و همچنین داروخانه‌های خصوصی استان تا پایان خردادماه سال‌ جاری پرداخت شده است.

نیاستی افزود: مطالبات مطب‌ها، پزشکان شاغل در بخش خصوصی، مراکز خصوصی و غیر دانشگاهی، درمانگاه‌ها و مراکز پاراکلینیک و آزمایشگاه‌ها تا پایان خردادماه امسال تسویه شده است.

وی درباره آثار و فواید نسخه‌نویسی الکترونیکی نیز گفت: فراهم شدن امکان تشکیل پرونده الکترونیک سلامت بیمه‌شدگان، تسریع و تسهیل دریافت خدمات سلامت، صرفه‌جویی قابل ملاحظه در مصرف کاغذ، امکان رصد دقیق هزینه‌ها و پایش نظارت بر عملکرد پزشکان و مؤسسات، جلوگیری از دریافت بی‌رویه و خلاف ضوابط علمی داروها و خدمات تشخیصی درمانی و کنترل تقاضاهای القایی از ناحیه پزشک و مؤسسات، برخی از فواید نسخه‌نویسی الکترونیکی است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان خاطرنشان کرد: آمار نسخه‌نویسی الکترونیکی در این استان به 100 درصد رسیده و همه پزشکان طرف قرارداد با بیمه سلامت اقدام به نسخه‌نویسی الکترونیکی می‌‌کنند.

نیاستی گفت: شهروندان می‌توانند هرگونه سؤال یا مشکلی درخصوص خدمات بیمه سلامت به‌ویژه مسائل مرتبط با نسخه‌نویسی الکترونیکی، نظام ارجاع و پزشک خانواده شهری را از طریق سامانه تلفنی 1666 مطرح و پیگیری کنند.

 

شناسه خبر 58932