شناسه خبر:62687
1401/8/28 08:45:24

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان گفت: تمرین آمادگی در برابر زلزله در تیپ 316 زرهی شهید قهرمان ارتش با حضور تیم‌های هلال‌احمر برگزار شد.

علی سنجربگی روز پنجشنبه اظهار کرد: این تمرین با همکاری نیروهای آماده‌باش ارتش و تیم‌های واکنش سریع و امداد و نجات در فضای معلق و آنست (سگ‌های تجسس) تمرین حمل مصدوم با استفاده از تیرول، جستجو و رهاسازی مصدوم از زیر آوار صورت گرفت.
وی اضافه کرد: پس از انجام یک‌سری اقدامات اولیه روی مصدومان فرضی، افراد آسیب‌دیده با استفاده از خودروهای امدادی ارتش و هلال‌احمر به درمانگاه مستقر در داخل پادگان شهید قهرمان منتقل شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان ادامه داد: علاوه‌بر این تیم‌های هلال‌احمر اقدام به تمرین فرود از بالای ساختمان به‌منظور ارتقای آمادگی در انتقال مصدومان از بالای ساختمان و انجام یک‌سری عملیات‌ها کردند.
سنجربگی افزود: در این تمرین فرضی از دو قلاده سگ تجسس برای تسریع در یافتن مصدومان ناشی از زلزله و ریزش آوار، آواربرداری سریع و انتقال مصدومان به مرکز درمانی استفاده شد.
وی گفت: مانور «زلزله و ایمنی مدارس» نیز هشتم آذرماه سال جاری در مدارس منتخب از سوی آموزش‌وپرورش با همکاری مدیران نواحی و مدارس برگزار می‌شود.
این مقام مسئول بیان کرد: با توجه به فراوانی افراد حاضر در مدارس، باید آن‌ها چگونگی خروج از کلاس و پناه‌گیری ایمن در زمان بروز زلزله را فرا بگیرند تا هنگام زلزله احتمالی در خروج و پناه‌گیری در کلاس درس دچار حادثه نشوند.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان اضافه کرد: قرار است این مانور بیشتر در مدارسی که طرح دادرس (دانش‌آموزان آماده در روزهای سخت) در آن‌ها اجرایی شده، برگزار شود.
سنجربگی یادآوری کرد: طرح دادرس (دانش‌آموزان آماده در روزهای سخت) از سال 91 آغاز شد و در مدت 10 سال گذشته 52 هزار نفر از دانش‌آموزان پایه هشتم آموزش‌های کمک‌های اولیه و امداد و نجات را فرا گرفتند.

شناسه خبر 62687