شناسه خبر:83007
1403/3/6 16:02:49
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همدان عنوان کرد:

راه‌اندازی 4 بیمارستان تخصصی کودکان در کشور به همت دولت سیزدهم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران رتبه نخست حوزه سلامت را در بین کشور‌های منطقه دارا است، گفت: با حمایت‌های شهید خدمت آیت‌الله رئیسی در دولت سیزدهم تاکنون چهار بیمارستان کودکان در کشور راه‌اندازی شده است.

سپهرغرب، گروه - پیام زمانی :  

بهرام عین‌اللهی پیش از ظهر یکشنبه در آیین افتتاح بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکباتان همدان ضمن تبریک و تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان به مدعوین حاضر در این مراسم، خاطرنشان کرد: برگزاری چنین مراسم‌هایی در این ایام برای هیئت دولت بسیار سخت است، اما در راستای اجرای فرمان مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و همچنین انعکاس اقدامات رئیس‌جمهور شهید، این موارد انجام می‌شود و برنامه‌های دولت سیزدهم با قدرت بیشتری امتداد خواهد داشت.

وی از استمرار سفر‌های استانی هیئت دولت برای پیگیری مطالبات مردم و همچنین بهره‌برداری از پروژه‌های پایان‌یافته در ماه جاری خبر داد و افزود: تا به امروز که در این جلسه در خدمت شما عزیزان هستم، تعداد 17 هزار تخت به 105 هزار تخت موجود در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور اضافه شده است که در این زمینه شاهد افزایش 13 درصدی تخت‌ها به همت دولت سیزدهم هستیم و تا پایان این دولت روند افزایش تخت‌ها در این مراکز درمانی و بیمارستان‌ها با جدیت و توان بیشتری ادامه خواهد داشت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه به مدت سه سال توفیق سربازی در کنار شهیدرئیسی را داشته‌ام، ابراز کرد: برای سرباز‌ها شهادت فرمانده سخت است؛ سرباز همیشه به دنبال اجرای فرمان فرمانده خود بوده و اگر وی از دست برود، یعنی سرباز یتیم شده است. موضوع وقتی سخت‌تر می‌شود که فرمانده‌ات بسیار مقتدر باشد؛ این شهید خدمت ناشناخته‌هایی دارد که مردم ما به مروز زمان با آن‌ها آشنا خواهند شد.

عین‌اللهی قدرشناسی از زحمات شهدای خدمت و در رأس آن رئیس‌جمهور شهید را از مهم‌ترین ویژگی‌های مردم دانست و ادامه داد: مردم شهیدپرور، انقلابی و جهادی استان همدان نیز در طول یک هفته گذشته برای شهدای خدمت برنامه‌های شاخص و مهمی را برگزار کردند که از طرف هیئت دولت از زحمات و حضور یکایک شما کمال تشکر و قدردانی را دارم.

وی وطن‌دوستی را نخستین و بزرگ‌ترین شاخصه شهیدرئیسی دانست و گفت: یکی از ویژگی‌های هر انسانی وطن‌دوستی او بوده و این خصلت بخشی از ایمان ما است؛ برخی از افراد نیز در کشور هستند که فقط ادعای وطن‌دوستی دارند و اگر فرصتی پیش بیاید، به‌راحتی وطن‌فروشی می‌کنند، درحالی که شهیدرئیسی به میهن اسلامی و مردم آن عشق می‌ورزید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه شهیدرئیسی از ابتدای دولت سیزدهم بر انجام سفر‌های استانی تأکید داشتند و هر وقت که فرصتی پیش می‌آمد برای این موضوع اقدام می‌کردند، خاطرنشان کرد: در طول این سفر‌های استانی شاهد برخورد رئیس‌جمهور شهید با اقشار مختلف مردم بودیم، به‌طوری که همه را شیفته و دلبسته خود می‌کردند و اگر کسی با ایشان برخورد می‌کرد، این احساس را نداشت که با رئیس‌جمهور کشور درحال صحبت کردن است؛ چراکه او با همه به یک میزان صمیمی بود.

عین‌اللهی اعزام نمایندگان کشور‌ها برای عرض تسلیت شهادت رئیس‌جمهور شهید و هیئت همراه را به واسطه توجه این شهید خدمت به سایر کشور‌ها دانست و افزود: در هفته گذشته شاهد حضور نمایندگان کشور‌های دیگر برای عرض تسلیت شهادت رئیس‌جمهور شهید و هیئت همراه ایشان در کشور بودیم که این موضوع به‌خاطر روحیات و اخلاق شهیدرئیسی و نحوه تعامل و ارتباط او در زمان حیاتش با این کشور‌ها است.

وی با اشاره به تبلیغات کاذب علیه رئیس‌جمهور در ایام انتخابات توسط برخی از افراد بدون شناخت دقیق از شخصیت این شهید بزرگوار، عنوان کرد: برخلاف تمامی تبلیغات صورت‌گرفته این شهید بزرگوار به معنای واقعی کلمه یک دانشمند بود و در جلساتی که با حضور استانداران برگزار می‌شد، ابتدا ایشان صحبت‌های تمامی استانداران را به‌طور کامل و دقیق می‌شنید و یادداشت می‌کرد و بعد از آن به‌صورت جامع و کامل نظرات راهگشایی را به استانداران ارائه می‌کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه نماز شب رئیس‌جمهور شهید حتی در طول سفر‌های خارجی و در طول پرواز نیز ترک نمی‌شد، ابراز کرد: ایشان یار و یاور راستین ولایت بودند و هیچگاه جلوتر از مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) حرکت نمی‌کردند و برخلاف فرمایشات و دستورات معظم‌له صحبتی نداشته و به‌شدت ذوب در رهبری بودند.

عین‌اللهی دیدار هفتگی رئیس‌جمهور شهید در روز‌های دوشنبه با مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را یکی از برنامه‌های اثربخش آیت‌الله رئیسی دانست و ادامه داد: این جلسات به‌صورت مستمر و هفتگی برگزار می‌شد و تمامی وزرا موظف بودند که گزارش اقدامات صورت‌گرفته را در اختیار شهیدرئیسی قرار دهند و ایشان نیز در این جلسه گزارش‌ها را خدمت مقام عظمای ولایت ارائه می‌دادند؛ سپس از ایشان رهنمود‌های لازم را دریافت می‌کردند و در روز‌های سه‌شنبه نیز که با اعضای هیئت دولت جلسه داشتند، تمامی دستورات رهبری را به حاعضای هیئت دولت انتقال می‌دادند.

وی با بیان اینکه مکتب شهیدرئیسی نیز آغاز شده و بر همه ما تکلیف است که راه او را با قدرت ادامه دهیم، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های رئیس‌جمهور شهید خستگی‌ناپذیری ایشان بود؛ چراکه بعد از سفر‌های خارجی سریعاً برنامه‌ریزی برای انجام سفر‌های استانی را انجام می‌دادند و یا جلسات خود را برای پیگیری امورات باقی‌مانده برگزار می‌کردند و این فیلم‌هایی که از طریق رسانه‌های ملی و فضای مجازی پخش می‌شود، فقط بخشی از اقدامات شهیدرئیسی است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه افتتاح این بیمارستان نیز هدیه‌ای از سوی شهیدرئیسی به مردم همدان است، عنوان کرد: قرار بود که افتتاح این بیمارستان کودکان با حضور آیت‌الله رئیسی انجام شود و ایشان از زحمات دست‌اندرکاران ساخت این فضای بزرگ قدردانی و تشکر کنند، اما خداوند بزرگ تقدیرش چیز دیگری بود و اعتقاد ما نیز این است که شهدا زنده هستند و کار‌های ما را می‌بینند.

عین‌اللهی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور شهید نخبه واقعی را کسی می‌دانست که به پرچم کشورش وفادار باشد، ابراز کرد: ایشان در جلساتی که عنوان می‌شد برخی از نخبگان کشور قصد مهاجرت دارند، این را عنوان می‌کرد که نخبه واقعی کسی است که به میهن خودش و پرچم آن وفادار باشد و مردم مظلوم و محروم کشور را بر سایر تعلقات دنیوی ترجیح ندهد؛ چراکه تحصیل رایگان دانشجویان در مراکز آموزشی از هزینه همین مردم بوده است.

وی شهید حسین امیرعبداللهیان را نیز یک وزیر خارجه کاربلد و یک دیپلمات بسیار شجاع معرفی کرد و گفت: در طول سال‌هایی که ایشان را می‌شناختم، جز خوبی از این شخصیت بزرگ چیزی ندیدم و همیشه لبخند به لب داشتند؛ هرازگاهی نیز به او می‌گفتم که به‌خاطر این مواضعی که نسبت به مسئله فلسطین و غزه دارید، احتمال ترور شما وجود دارد و مقام معظم رهبری هم در سخنرانی خود از این شخصیت وارسته تجلیل کردند. نباید فراموش کرد در ایامی که خیلی از افراد به‌خاطر منافع خودشان در مقابل جنایت‌های رژیم صهیونیستی سکونت کردند، تنها کسی که صدای مردم مظلوم غزه را به گوش همه رساند، شهید حسین امیرعبداللهیان بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در طول تاریخ هرجا به کودکان ظلم شده قلب‌ها تکان خورده است، اشاره کرد: در مسئله غزه نیز شاهد همین مسئله هستیم و به‌خوبی خیلی از افراد به جنایات آمریکا و اسرائیل پی برده‌اند؛ شهیدرئیسی نیز همواره بر اهمیت دادن به کودکان تأکید داشتند تا جایی که در دولت سیزدهم شاهد افتتاح چهار بیمارستان ویژه کودکان در تهران، بابل، بندرعباس و همدان هستیم.

عین‌اللهی ارائه خدمات درمانی رایگان به کودکان زیر هفت سال را از دیگر برنامه‌های صورت‌گرفته در دولت سیزدهم بیان کرد و افزود: اگر در کشور درمان کودکان به‌خوبی انجام شود، قطعاً سلامت آینده جامعه نیز تضمین می‌شود و رایگان کردن خدمات برای کودکان زیر هفت سال نیز یک سرمایه‌گذاری برای آینده است که قطعاً از باقیات‌الصالحاتی است که برای ما به‌جای می‌ماند.

وی ضمن قدردانی از زحمات دانشگاه علوم پزشکی همدان در راستای پیگیری پروژه‌های حوزه بهداشت و درمان در این استان، خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در این استان 40 پروژه در حوزه بهداشت و درمان انجام شده است و در کنار آن 10 رشته جدید نیز به دانشگاه علوم پزشکی استان اضافه شد؛ بزرگ‌ترین امید ما نیز این است که کار‌های دانش‌بنیان در این وزارتخانه با قدرت بیشتری پیش برود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اجرای مصوبه تعرفه پرستاری در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: یکی دیگر از اقدامات اثربخش دولت سیزدهم اجرای مصوبه تعرفه پرستاری بود که از سال 1387 مصوب شده، اما به مرحله اجرا نرسیده بود که در این دولت انجام شد. موضوع برقراری فوق‌العاده خاص نیز که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده بود و بعد از آن برای تأیید به شورای نگهبان رفت هم با موانعی مواجه شد که دیروز در جلسه‌ای با حضور نمایندگان وزارت بهداشت و نمایندگان شورای نگهبان، دلایل کافی برای ابلاغ این موضوع ارائه و به نمایندگان شورای نگهبان نیز اعلام شد که موضوع برقراری فوق‌العاده خاص از تأکیدات رئیس‌جمهور شهید است.

عین‌اللهی با بیان اینکه یکی از اقدامات اساسی در دولت سیزدهم تزریق واکسن کرونا به عموم مردم بود، ابراز کرد: ابتدای دولت سیزدهم شاهد مراجعه روزانه 50 هزار نفر به مراکز درمانی بودیم که از این تعداد 20 هزار نفر بستری شده و هشت هزار نفر نیز شرایط ویژه‌ای داشتند؛ از طرفی روزانه 700 نفر به‌دلیل بیماری کرونا فوت می‌کردند و 70 هزار تزریق در کشور انجام می‌شد که توانستیم این آمار را با مشارکت مردم به یک میلیون و 600 هزار در روز برسانیم.

وی توجه به محرومین و افراد کم‌برخوردار جامعه را مهم‌ترین شاخصه دولت سیزدهم دانست و ادامه داد: در این زمینه نیز توانستیم پنج دهک نخست جامعه را به‌صورت رایگان بیمه کنیم و کاشت حلزون هم رایگان انجام می‌شود. از طرفی صندوق بیماران صعب‌العلاج نیز در سال 1401 با پنج هزار میلیارد تومان اعتبار راه‌اندازی شد که این مبلغ در سال 1402 به هفت هزار میلیارد تومان رسید؛ در سال جاری هم 9 هزار میلیارد تومان اعتبار برای این موضوع درنظر گرفته شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توجه به مسئله جوانی جمعیت را حائز اهمیت دانست و گفت: آخرین جلسه‌ای که رئیس‌جمهور شهید در سالن اجلاس سران حضور داشتند، مراسم اختتامیه دومین جایزه ملی جوانی جمعیت بود که شهیدرئیسی همواره به رفع موانع موجود در این زمینه تأکید داشتند و وزارت بهداشت نیز در این زمینه اقدامات خوبی را مد نظر دارد؛ ازجمله آن‌ها می‌توان به ارائه خدمات در مراکز دولتی به افراد نابارور اشاره کرد.

عین‌اللهی از افتتاح دو هزار و 700 پروژه بهداشتی توسط دولت سیزدهم تاکنون خبر داد و افزود: طرح سلامت خانواده نیز با هدف پیشگیری از بیماری در دو شهرستان کبودراهنگ و بهار این استان درحال اجرا است و تأکید ما به تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی استان نیز داشتن پیوست فرهنگی برای برنامه‌های اجرایی است که ازجمله آن‌ها می‌توان به برگزاری کلاس‌های معرفت‌افزایی و همچنین برنامه‌های فرهنگی برای دانشجویان اشاره کرد؛ چراکه این دانشجویان نیز فرزندان ما هستند.

* وزارت بهداشت به مطالبات و دغدغه‌های کادر درمان توجه داشته باشد

نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه همدان نیز در این مراسم ضمن تبریک و تسلیت شهادت رئیس‌جمهور شهید و هیئت همراه به مدعوین حاضر در این مراسم، عنوان کرد: رئیس‌جمهور شهید همواره دغدغه مردم را داشتند و افتتاح این بیمارستان نیز از دستاورد‌های دولت سیزدهم است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی ضمن قدردانی از پیگیری‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان برای افتتاح و راه‌اندازی این بیمارستان در همدان، خاطرنشان کرد: از تمامی زحمات کارگران، مهندسان و پیمانکاران این پروژه نیز تشکر می‌کنم.

وی سرمایه‌گذاری در حوزه درمان استان همدان را بسیار اثرگذار دانست و گفت: با توجه به موقعیت استان همدان و دسترسی آن در بین استان‌های غرب کشور ازجمله کردستان، کرمانشاه، ایلام و مرکزی، اهمیت دادن به سرمایه‌گذاری در حوزه بهداشت و درمان در همدان می‌تواند برای استان‌های هم‌جوار نیز مؤثر باشد و همدان به‌عنوان قطب درمانی در غرب کشور فعالیت کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه همدان با بیان اینکه استان ما در زمینه تجهیزات پزشکی با مشکلاتی مواجه است، اشاره کرد: از فرصتی که در اختیار بنده قرار دادید، تشکر می‌کنم، اما نیاز است که در این جلسات دغدغه و مطالبات کادر درمان استان مطرح شود تا وزارت بهداشت برای پیگیری این موانع اقدامات لازم را انجام دهد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی افتتاح این بیمارستان برای کودکان را مایه خیر و برکت دانست و افزود: از پیگیری‌های استاندار محترم همدان نیز برای افتتاح پروژه‌های این استان تشکر و قدردانی می‌کنم.

* 850 هزار نفر در استان زیر پوشش رایگان بیمه سلامت قرار گرفتند

استاندار همدان نیز در این مراسم با بیان اینکه از جمعیت یک میلیون و 800 هزار نفری استان همدان تعداد 850 هزار نفر زیر پوشش رایگان بیمه سلامت قرار گرفتند، عنوان کرد: برای افتتاح این بیمارستان خدمت شهیدرئیسی رسیدم و از ایشان خواستم که به استان همدان سفر داشته باشند، رئیس‌جمهور در جواب عنوان کردند که خدمات‌رسانی به مردم را معطل حضور بنده نکنید و کار را شروع کنید تا در آینده برای افتتاح این بیمارستان خدمت مردم استان همدان باشم.

علیرضا قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه در ابتدای دولت سیزدهم با فوت روزانه 700 نفر در کشور به‌خاطر کرونا مواجه بودیم، خاطرنشان کرد: اقدام جهادی شهیدرئیسی در زمینه واردات واکسن و همچنین حمایت از دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن در کشور به‌یادماندنی است.

وی از اختصاص 14 هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های این استان در سفر ریاست جمهوری خبر و ادامه داد: از این مبلغ یک‌هزار و 400 میلیارد تومان برای حوزه درمان بود که تکمیل پروژه بیمارستان اکباتان بعد از 14 سال در دستور کار قرار گرفت و درنهایت به سرانجام رسید.

استاندار همدان با بیان اینکه استان ما در زمینه بحران آب نیز با مشکلاتی مواجه بود، ابراز کرد: برای انتقال سد تالوار از استان زنجان نیز اعتباری بالغ‌بر یک‌هزار و 700 میلیارد تومان توسط دولت سیزدهم اختصاص یافت و دو هزار و 700 میلیارد تومان در حوزه نیرو، سه هزار و 500 میلیارد تومان در حوزه راه و زیرساخت‌های آن و همچنین دو هزار و 500 میلیارد تومان در حوزه کشاورزی اختصاص یافت.

قاسمی‌فرزاد یکی از ویژگی‌های مهم شهیدرئیسی را استمرار در انجام کار‌ها دانست و گفت: ایشان هیچگاه در انجام کار‌های خود خستگی نداشته و همواره منشأ خیر و برکت بودند و عنوان می‌کردند که عزت و ذلت دست خداست؛ همواره به دنبال کاری هستیم که به نفع مردم و کشور باشد.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کشور به‌ویژه شهدای خدمت، عنوان کرد: دومین رئیس‌جمهور شهید در شب ولادت هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت حضرت علی‌ابن‌موسی‌الرضا (ع) به شهادت رسید و مسیر او با جدیت بیشتری استمرار خواهد داشت.

استاندار همدان ضمن قدردانی از حمایت‌های وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های بهداشتی در این استان، بیان کرد: دولت سیزدهم در حوزه درمان اقدامات شاخصی انجام داده است و توجه به محرومین را به‌صورت ویژه در دستور کار خود داشته است.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه کادر درمان استان همدان در تأیید سلامت آب انتقالی از سد تالوار نقش مهم و اساسی داشتند، اشاره کرد: از زحمات آقای ذوالفقاری که پیمانکار این بیمارستان بودند نیز به‌صورت ویژه تشکر و قدردانی می‌کنم.

شناسه خبر 83007