شناسه خبر:85683
1403/5/18 13:45:46
شهردار همدان در دفتر سپهرغرب عنوان کرد:

مطالعه‌محوری مهم‌ترین رکن در اجرای پروژه‌های شهرداری

شهردار همدان با بیان اینکه جایگاه روزنامه سپهرغرب در سطح استان‌های غرب کشور بی‌بدیل است، عنوان کرد: مطالعه‌محوری مهم‌ترین رکن در اجرای پروژه‌های شهرداری است.

سپهرغرب، گروه - پیام زمانی :

حسینی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار به‌ویژه شهید محمود صارمی و شهید محمدتقی رستمی، خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های خاص روزنامه سپهرغرب این است که بر مدار انقلاب حرکت می‌کند و فعالیت در خط مقدم جبهه انقلاب از رسالت‌های مهم رسانه‌ها است.

وی با اشاره به ضرورت انتقاد صحیح و منصفانه از عملکرد دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها، ابراز کرد: برای ما باعث خرسندی است که رسانه‌ها مطالبات و دغدغه‌های مردم را که در جامعه با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، در موقعیت و زمان مشخص به سمع و نظر مدیران می‌رسانند و در مقابل نیز پاسخ مورد نظر را در اسرع وقت انعکاس می‌دهند.

* اختصاص 600 میلیون تسهیلات به ون‌های فرسوده حمل‌ونقل مسافر

شهردار همدان با بیان اینکه یکی از اقدامات مؤثر شهرداری اختصاص تسهیلات ویژه به رانندگان ون‌های فرسوده بوده است، عنوان کرد: این تسهیلات به مبلغ 600 میلیون تومان بوده که 300 میلیون از آن بلاعوض است؛ اقساطش نیز از طریق شهرداری پرداخت می‌شود و همچنین تسهیلات 300 میلیونی هم با سود چهار درصد به رانندگان ون‌های واجد شرایط پرداخت می‌شود.

حسینی اصلاح هندسی ورودی شهرک آیت‌الله شهید سیداسدالله مدنی را یکی از مهم‌ترین پروژه‌های اجراشده توسط شهرداری براساس مطالعات مستمر و اساسی دانست و گفت: همچنین طرح مطالعاتی زیرگذر آیت‌الله شهیدمدرس نیز آماده شده است و همواره از نظرات و تجربیات متخصصان این حوزه استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه در اجرای پروژه‌های مربوط به پیاده‌راه‌سازی از ظرفیت نخبگان دانشگاه بوعلی‌سینا همدان استفاده می‌شود، ادامه داد: درخصوص ساخت پیاده‌راه خیابان باباطاهر نیز قرار بر این بود که پروژه ظرف مدت 81 روز به سرانجام مطلوب برسد که با توجه به وجود اشیای قدیمی مربوط به دوره‌های گذشته که برای شهر همدان یک میراث ماندگار است، این پروژه در موعد مقرر به پایان نرسید و روند آن همچنان استمرار دارد.

* سهم استان همدان از گردشگران خارجی فقط 18 هزار نفر است

شهردار همدان اجرای پروژه پیاده‌راه‌سازی در خیابان باباطاهر را منطبق با معیار‌های مدون مرتبط با حوزه مدیریت شهری دانست و گفت: از روز‌های آغازین اجرای این پروژه همواره به فکر مشکلات موجود برای شهروندان ساکن در این خیابان و کسبه محترم بودیم و اجرای این پروژه به‌صورت فاز به فاز قبل از بارش رحمت الهی به سرانجام خواهد رسید و به دنبال فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای نمایش آثار تاریخی به‌دست‌آمده از این محل برای عموم مردم هستیم.

حسینی با بیان اینکه هرساله فقط 18 هزار نفر از گردشگران خارجی به این استان سفر می‌کنند، خاطرنشان کرد: برای خرید دو فروند هواپیما با سرمایه‌گذار از استان خراسان رضوی صحبت‌های لازم شده است و واحد سرمایه‌گذاری شهرداری نیز درحال آماده‌سازی پروپوزال این طرح برای ارائه به شورای اسلامی شهر است؛ قطعاً خرید هواپیما برای همدان سود خوبی خواهد داشت و شهرداری در این خصوص صرفاً کار تسهیل‌گری را برعهده دارد.

وی از اجرای پروژه پارک آبی با اعتباری بالغ‌بر 300 میلیارد تومان در قالب طرح‌های سرمایه‌گذاری خبر داد و گفت: یکی دیگر از طرح‌های حوزه سرمایه‌گذاری، احداث مسکن با ضوابط خاص است که زمین‌هایی از شهرداری را به این موضوع اختصاص داده‌ایم.

* ثبت جهانی هگمتانه بعد از 25 سال به ثمر رسید

شهردار همدان در ادامه با تبریک جهانی شدن هگمتانه به هم‌میهنان گرامی، عنوان کرد: جهانی شدن هگمتانه دستاورد بسیار بزرگی برای استان همدان و به‌مراتب برای کشور است که بعد از 25 سال به سرانجام رسید و شورای اسلامی شهر و شهرداری نیز در این زمینه همکاری‌های ویژه‌ای داشته است.

حسینی با بیان اینکه همچنان روند مربوط به جهانی شدن هگمتانه در شهرداری استمرار دارد، ادامه داد: در موضوع جهانی شدن هگمتانه خیلی از دستگاه‌های اجرایی استان نیز پای کار بودند تا بتوانیم با مشارکت و همدلی همدان و ظرفیت‌های موجود در آن را به جهان معرفی کنیم.

وی با گلایه‌مندی از این موضوع که درخصوص ثبت جهانی هگمتانه تاکنون بازتاب خوبی صورت نگرفته است، ابراز کرد: ان‌شاءالله بعد از ماه صفر، مراسم جشن بزرگی به یمن این اتفاق خوب در شهر همدان برگزار خواهیم کرد.

* اتمام پروژه پارکینگ آقاجانی‌بیگ، مهم‌ترین اولویت پروژه‌های عمرانی شهرداری

این مقام مسئول با بیان اینکه مهم‌ترین اولویت پروژه‌های عمرانی شهرداری همدان در سال جاری، اتمام پروژه مربوط به پارکینگ آقاجانی‌بیگ است، خاطرنشان کرد: این پروژه نزدیک به 10 سال است که نیمه‌تمام باقی مانده بود و به لطف خداوند متعال در سال جاری با اعتباری بالغ‌بر 200 میلیارد تومان به سرانجام خواهد رسید.

حسینی با اشاره به اینکه اعتبار پروژه‌های عمرانی شهرداری همدان در سال جاری دو هزار و 500 میلیارد تومان است، افزود: یکی دیگر از دغدغه‌های اصلی ما در شهرداری همدان، احداث زیرگذر آیت‌الله شهیدمدرس است که امیدواریم بتوانیم با انجام مطالعات لازم و تخصصی این پروژه را نیز به‌زودی آغاز کنیم.

وی از افزایش فضاهای ورزشی و همچنین فضاهای سبز در شهرداری همدان طی سه سال گذشته خبر داد و گفت: زیرساخت‌های لازم برای پارک‌های فرامنطقه‌ای اکباتان و ولایت نیز انجام شده است تا بتوانیم روند احداث این پروژه‌ها را در اسرع وقت آغاز کنیم.

* طرح سؤال از شهردار یکی از حقوق اصلی اعضای شورای اسلامی شهر است

شهردار همدان با قدردانی از زحمات و حمایت‌های اعضای شورای اسلامی شهر همدان، عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین حقوق شوراهای اسلامی شهر، طرح سؤال از شهردار است و باید پاسخ‌های لازم به این عزیزان به همراه مستندات و مدارک موجود که نمایندگان مردم شهر هستند، ارائه شود.

حسینی با بیان اینکه پروژه چهارراه کبابیان نیز از دیگر پروژه‌های در دست اقدام شهرداری همدان بوده که منابع مالی مورد نیاز این پروژه تأمین شده است، اشاره کرد: روند اجرای این پروژه نیز زمان‌بر بوده و حداقل بعد از دو سال به سرانجام خواهد رسید تا بتوانیم خدمت بزرگی را به مردم عزیز همدان ارائه کنیم.

در پایان این جلسه سیدمسعود حسینی با اهدای لوح یادبودی از زحمات کارکنان روزنامه سپهرغرب تجلیل و قدردانی کرد.

 

 

 

شناسه خبر 85683