شناسه خبر:87736
1403/7/30 18:02:00

مدیر کشتارگاه صنعتی دام شهرستان ایوان گفت: کشتارگاه صنعتی دام ایوان که با ظرفیت دو هزار و 500 تن در سال آغاز به کار خواهد کرد و در صورت تأمین اعتبار کمتر از یک ماه دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید.


علی‌اشرف اسماعیلی گفت: این واحد نخستین کشتارگاه صنعتی دام ایوان با مجوز بخش خصوصی و دوخطه گاوی و گوسفندی است که با ظرفیت دو هزار و 500 تن در سال آغاز به‌کار خواهد کرد.
وی افزود: این کشتارگاه، دومین کشتارگاه صنعتی دام در استان ایلام است و باتوجه‌به معضل کشتار غیرمجاز دام در استان، امیدواریم بتوانیم نقش مهمی در تأمین بهداشت، سلامت و امنیت غذایی شهروندان داشته باشیم که قطعاً با راه‌اندازی این طرح بزرگ در شهرستان و همچنین استان استارت صادرات به لحاظ لاشه و بسته‌بندی کلید خواهد خورد.
مدیر کشتارگاه صنعتی دام ایوان ادامه داد: پیشنهاد طرح سال 90 و آغاز آن سال 98 کلیدخورده و اعتبار اخذ شده برای طرح تاکنون چهار میلیارد و 780 میلیون تومان است و اعتبار جدید برخلاف رایزنی استاندار، از سوی بانک تحقق پیدا نکرده که در صورت تحقق این تسهیلات کمک مهمی در این عرصه صنعتی به استان خواهد بود.
اسماعیلی خاطرنشان کرد: این کشتارگاه برای 19 نفر مستقیم و 150 نفر به‌صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی خواهد داشت و برای راه‌اندازی طرح اعتباری در حدود پنج میلیارد تومان نیاز است و در صورت تأمین اعتبار کمتر از یک ماه دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی تصریح کرد: کشتارگاه دارای سالن قرنطینه، سالن انتظار، سالن کشتار، اتاق بسته‌بندی، سردخانه هوشمند، سردخانه انجماد، راهرو آلایشات، اتاق کنترل، موتورخانه اضطراری، تصفیه‌خانه و ساختمان‌هایی مدیریت است.

شناسه خبر 87736