شناسه خبر:87743
1403/7/30 20:27:00

قائم‌مقام ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان دیجیتال معاونت علمی ریاست‌جمهوری با اشاره به برگزاری رویدادها و مسابقات رایان، گفت: این رویدادها شامل مسابقات جام رایان، مسابقات بین‌المللی هوش مصنوعی، مسابقات بین‌المللی برنامه‌سازی و مسابقات استانی بوده که مسابقات استانی این رویداد آغاز شده‌ است.


محمدامین احمدلو روز دوشنبه در نشست خبری رویدادها و مسابقات ملی و بین‌المللی رایان با بیان اینکه امروزه تغییر ذائقه در نسل جوان کشور ایجاد شده است، افزود: این تغییر ذائقه موجب شده تا در مسیر شغلی و تحصیلی آن‌ها سهم انتخاب رشته‌های فنی و مهندسی کم‌رنگ شود.
وی با اشاره به توجه معاونت علمی ریاست‌جمهوری به فناوری‌های نوظهور مانند هوش مصنوعی، اظهار کرد: این رویکرد موجب شد تا ما به دنبال برنامه‌ریزی برای برگزاری رویدادهای علمی و ترویجی هوش مصنوعی باشیم و با پیشنهاد دانشگاه صنعتی شریف با توجه به سرآمد بودن در حوزه‌های نوظهور، اقدام به برگزاری رویدادها و مسابقات ملی و بین‌المللی هوش مصنوعی و برنامه‌سازی شد.
احمدلو این رویدادها را شامل مسابقات جام رایان، مسابقات بین‌المللی هوش مصنوعی و مسابقات بین‌المللی برنامه‌سازی دانست.
قائم‌مقام ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان دیجیتال معاونت علمی ریاست‌جمهوری هدف از برگزاری این رویداد را ایجاد انگیزه و شورونشاط در جامعه، تلاش برای کسب مرجعیت علمی در حوزه‌های برنامه‌‌سازی و هوش مصنوعی و تلاش برای ایجاد ارتباط با سایر دانشگاه‌های خارجی و همکاری با فعالان این عرصه در سطح بین‌المللی عنوان کرد.
وی مسیر این رویداد را در دو سطح ملی و بین‌المللی عنوان کرد و یادآور شد: در سطح ملی برگزاری 11 مسابقه برنامه‌ریزی شده که دو مورد از مسابقات استانی در استان‌های همدان و فارس (شیراز) برگزار شده و 9 مسابقه دیگر تا آخر آذرماه سال جاری در دیگر استان‌ها برگزار خواهد شد.
احمدلو با اشاره به بخش بین‌المللی، گفت: مسابقه در این سطح در سه مرحله خواهد بود که دو مرحله آن به‌صورت برخط و مرحله نهایی به‌صورت حضوری است.
به گفته وی، در این رویدادها بیش از چهار هزار نفر از 50 کشور جهان حضور دارند.

شناسه خبر 87743