شناسه خبر:10984
1398/5/23 08:49:54

سپهرغرب، گروه خبر: پیمانکاران پروژه‌های شهرداری ایلام بابت پرداخت نشدن مطالبات قانونی خود توسط شهرداری، سردرگم و گلایه‌مند هستند.

نابسامانی اقتصادی و بالا و پایین شدن نرخ اجناس علاوه بر مردم، پیمانکاران را نیز تحت تاثیر قرار ‌داده است؛ عدم پرداخت مطالبات برخی از پیمانکاران توسط شهرداری ایلام طی ماه‌های اخیر، به یک معضل برای این افراد تبدیل شده است. هرچند بسیاری از آنان برای دریافت این مطالبات به شهرداری مراجعه کرده‌اند، اما تاکنون موفق به دریافت مطالبات خود نشده‌اند.

      عدم پرداخت مطالبات از سوی شهرداری

یکی از پیمانکاران گفت: چند ماه است از زمان مقرر برای پرداخت مطالبات ما می‌گذرد، اما همچنان تکلیف این مبالغ مشخص نیست و ما کماکان منتظر هستیم.

یاسر رضایی افزود: از شهرداری ایلام حدود 350 میلیون تومان بابت سنگ میدان‌ها طلب دارم، اما تاکنون موفق به دریافت این بدهی نشده‌ام و هربار به شهرداری مراجعه می‌کنم، پاسخ قانع‌کننده‌ای درخصوص دلیل پرداخت نشدن این مطالبات داده نمی‌شود.

این پیمانکار با بیان اینکه خواستار پیگیری مسئولان ارشد درخصوص بدهی‌های شهرداری به پیمانکاران هستیم، گفت: ده‌ها مورد وجود دارد که از شهرداری مطالبه دارند و تاکنون هیچ وجهی دریافت نکرده‌اند.

      متضرر شدن برخی افراد

یکی دیگر از افرادی که در مقابل انجام پروژه، مطالبات خود را دریافت نکرده نیز می‌گوید: شهرداری بیش از 150 میلیون تومان بدهی به من دارد و ماه‌ها از انجام پروژه گذشته، اما این مبلغ پرداخت نشده است.

وی افزود: قرار بر این بود که به‌ازای نصب دوربین در سطح شهر، 150 میلیون تومان پرداخت شود، اما با وجود نصب دوربین‌ها در مناطق مختلف شهر، پرداخت‌ مطالبات کماکان انجام نشده است؛ درحالی که دوربین‌های نصب‌شده با دلار چهار هزار تومانی خریداری شده‌اند و مسلماً قیمت آن‌ها اکنون چندین‌برابر است و عدم پرداخت به‌موقع ضرردهی را برایمان در پی دارد.

      لزوم توجه به استحکام و کیفیت در اجرای پروژه‌ها

مدیر روابط عمومی شهرداری ایلام دراین‌باره گفت: شهرداری مدت‌زمان‌هایی را برای سنجش استحکام و کیفیت پروژه‌های تکمیلی درنظر می‌گیرد و پس از آنکه این پروژه‌ها کیفیت لازم در مدت مقرر را داشتند، اقدام به پرداخت مطالبات می‌کند.

محمد سلطانی افزود: کماکان مدت‌زمان سنجش استحکام و کیفیت موارد فوق به پایان نرسیده و همین امر سبب شده مطالبات کماکان پرداخت نشود و بی‌شک پس از پایان زمان معین و دارا بودن کیفیت لازم پروژه، مطالبات پرداخت خواهد شد.

شناسه خبر 10984