شناسه خبر:11397
1398/6/6 09:15:50

سپهرغرب، گروه خبر: 160 سری جهیزیه اهدایی مقام معظم رهبری روز گذشته طی مراسمی به زوج‌های جوان زیر پوشش بهزیستی استان کرمانشاه اهدا شد.

این مراسم با مشارکت قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف نیروی زمینی سپاه و اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه در تالار وحدت شهر روانسر برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه در این مراسم گفت: اساس زندگی و آنچه که سبب تحکیم خانواده‌ها می‌شود، مودت و محبت است.

آیت‌الله مصطفی علما افزود: این اقدام مقام معظم رهبری برگرفته از سیره رسول خدا (ص)، ائمه معصومین و بزرگان است.

وی با بیان اینکه سبک اسلام خدمت‌گزاری و کمک به مردم است، تصریح کرد: روحیه خدمت سرمایه ارزشمندی بوده که سیره اسلام است و همه باید این روحیه را داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه ادامه داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همیشه در میدان بوده و خدمات آن‌ها در زمان جنگ، سازندگی و امروز هم در همه امور بسیار قابل تقدیر است.

استاندار کرمانشاه نیز گفت: این اقدام سپاه پاسداران برای تقویت زندگی مشترک بسیار ارزشمند است.

هوشنگ بازوند اضافه کرد: یک‌هزار و 400 سال پیش اسلام بر خدمت به مردم تأکید کرده و امروز نیز این موضوع در قالب مردم‌سالاری و دموکراسی مطرح می‌شود.

وی اظهار کرد: براساس تأکیدات دین مبین اسلام همه حکومت‌ها باید در خدمت مردم باشند و مردم نیز باید حکومت را همراهی کنند.

استاندار کرمانشاه افزود: سپاه پاسداران و بهزیستی در کمک به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه بسیار خوب به میدان آمدند.

فرمانده قرارگاه نجف اشرف نیروی زمینی سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی نیز گفت: مردم اورامانات از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون زحمات زیادی را متقبل شده‌اند.

سردار محمدنظر عظیمی افزود: بصیرت و احساس مسئولیت مردم منطقه اورامانات در مقابله با همه توطئه‌ها مثال‌زدنی است.

وی اضافه کرد: مردم این منطقه با فداکاری و ازخودگذشتگی در همه صحنه‌ها حاضر شدند و عزت و افتخار آفریدند.

فرمانده قرارگاه نجف اشرف گفت: این جهیزیه با همت قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه و سازمان بهزیستی تهیه و در بین مددجویان شهرستان‌های پاوه، جوانرود، روانسر، ثلاث باباجانی و دالاهو توزیع شده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه در سال‌های قبل کمک‌هزینه ازدواج این اداره کل به مددجویان بهزیستی 10 میلیون ریال بود، اذعان کرد: در سال 97 نیز با تلاش‌های صورت‌گرفته 169 مورد کمک‌هزینه خرید جهیزیه به ارزش 10 میلیون ریال پرداخت شده است.

فاطمه رضوان‌مدنی افزود: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون 57 مورد کمک‌هزینه ازدواج به مددجویان زیر پوشش پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: یک‌هزار و 200 مددجوی بهزیستی در استان کرمانشاه منتظر دریافت جهیزیه هستند.

شناسه خبر 11397