شناسه خبر:11404
1398/6/6 09:49:14
چند راه ارزان برای اقامت در مسافرت

هتل را بیخیال شوید

گردشگران می‌توانند اقامتگاه‌هایی به قیمت‌های 50 دلار، 20 دلار و حتی رایگان را در هر گوشه دنیا پیدا کنند، فقط درصورتی که بدانند باید کجا را بگردند.

در کنار بلیت هواپیما، اقامت شاید بیشترین هزینه را در بودجه تعطیلات به خود اختصاص می‌دهد. اما ضرورتی ندارد حتماً مبالغی حدود 100 تا 200 دلار برای هرشب اقامت خود بپردازید؛ مسافران خلاق به دنبال راهکارهایی برای جایگزینی هتل و پرداخت هزینه کمتر یا حتی صفر بدین منظور هستند.

در ادامه ما گزینه‌هایی را برای کاهش هزینه اقامت و مزایا و معایب آن بررسی خواهیم کرد. بخوانید و ببینید آیا با این روش‌ها موافق هستید یا با آن‌ها ندیده، مخالفت خواهید کرد!

       اقامت در مزارع

از طبیعت سرسبز گرفته تا مزارعی که می‌توان در آن‌ها اتراق کرد و غیره.

این نوع اقامت می‌تواند امکانات گسترده‌ای را در خود جای دهد، حتماً لازم نیست تا گاوی را بدوشید تا از این مزایا و امکانات بهره‌مند شوید؛ این نوع اقامت در اروپا، استرالیا و نیوزلند بسیار مرسوم است.

اگر بیدار شدن با طلوع آفتاب و غذا دادن به گوساله‌های کوچک و مرغ و جوجه‌ها را دوست دارید، اقامت در مزرعه را امتحان کنید؛ صبحانه‌ای دلچسب با یادگیری درست کردن پنیر و یا پشم‌ریسی را نیز می‌توانید در برنامه داشته باشید. محیط زیبا و آرام به شما در لذت بردن از کار روی یک پروژه هنری دستی یا کتاب‌خوانی کمک می‌کند.

ممکن است فضا به‌خصوص عصرها ساکت و راکد به نظر بیاید، از سویی در شب‌ها باید مراقب سرما و حضور برخی از حیوانات بود.

        چادر زدن (کمپ)

خوابیدن زیر آسمان پُرستاره می‌تواند تجربه‌ای شگرف و به‎یادماندنی باشد، این یکی از ارزان‌ترین راهکارهای پیشنهادی ماست، به‌خصوص اگر که هرشب غذای خود را به‌جای رستوران، خودتان روی اجاق آتش فراهم کنید؛ نگران نباشید، اگر نمی‌خواهید که هرشب پشه‌ها را روی دست خود بُکشید، می‌توانید چادرها یا کابین‌های لوکس را کرایه کنید.

اگر برای مدت زیادی می‌خواهید دور از وسایل الکترونیکی باشید و در طبیعت چادر بزنید، آتش در کنار چادر زیر آسمان شب می‌تواند سحرآمیز و آرامش‌بخش باشد؛ به یاد تبلت و تلویزیون خود نخواهید افتاد.

اگر زحمت پختن غذا روی آتش یا اجاق مسافرتی، شستن ظرف‌ها در سطل و بیدار شدن در کیسه‌خواب‌های خیس بیش از لذت تماشای آسمان پُرستاره است، پس کمپینگ را به‌کلی فراموش کنید و همچنین اگر تمیزی و بوی خوش دادن برای شما مهم است.

شناسه خبر 11404