شناسه خبر:11807
1398/6/23 09:16:02
رئیس دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی با گلایه از اداره راه و شهرسازی اسدآباد عنوان کرد:

دانشگاه سیدجمال‌الدین از دریافت اعتبارات عمرانی محروم شد

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی گفت: متأسفانه عدم همکاری اداره راه و شهرسازی اسدآباد دانشگاه سیدجمال‌الدین را از دریافت اعتبارات عمرانی محروم کرده است.

حمید گودرزی در جمع خبرنگاران با اشاره به عدم همکاری اداره راه و شهرسازی اسدآباد درخصوص ارائه سند ملکی دانشگاه، بیان کرد: متأسفانه ردیف خرید زمین در بودجه این دانشگاه تعریف نشده است، به همین خاطر با وجود جلسات متعدد و نامه‌نگاری‌های اداری، هنوز مسئولین اداره راه و شهرسازی اسدآباد برای رفع این مشکل اقدامی نکرده‌اند و دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی به‌دلیل نداشتن سند، از ردیف اعتباری بودجه‌های عمرانی محروم است.

وی خاطرنشان کرد: در ماه‌های اخیر با پیگیری‌های صورت‌گرفته علاوه بر محوطه‌سازی و دیوارکشی دانشگاه، 300 میلیون تومان اعتبار صرف باشگاه ورزشی دختران دانشجو شده است و درتلاشیم رضایتمندی دانشجویان را برآورده کنیم.

رئیس دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی یکی از مشکلات فعلی این دانشگاه را کمبود منابع مالی دانست و گفت: نگاه ویژه مسئولین به‌خصوص استاندار همدان می‌تواند کمبود اعتبارات عمرانی این مرکز دانشگاهی را مرتفع کند.

وی افزود: با وجود توافق‌های صورت‌گرفته مبنی بر اختصاص 12 هکتار زمین به سایت دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآباد، تنها هشت هکتار آن محقق شده است.

گودرزی درخصوص دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی گفت: امیدواریم مسئولین استانی و شهرستانی با نگاه به افق بلندتری جهت ارتقای جایگاه مرکز علمی در شهرستان اقدام کرده و سند چشم‌انداز توسعه علمی شهرستان را نیز تدوین کنند.

رئیس دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی مسیر توسعه و شکوفایی شهرستان را در ارتقای مراکز علمی و دانشگاهی دانست و عنوان کرد: در شرایط فعلی علاوه بر توجه به پیشرفت و توانمندی دانشگاه، نگاه بلندمدت مسئولین را نیز می‌طلبیم؛ زیرا این مهم باعث رونق اقتصادی شهرستان در زمینه‌های گوناگون می‌شود.

گودرزی در ادامه موقعیت جغرافیایی اسدآباد را به‌دلیل هم‌جواری با مناطق غربی کشور مهم ارزیابی کرد و گفت: این شهرستان به‌دلیل نزدیکی مسافت نسبت به دیگر شهرستان‌های استان می‌تواند پایلوت علمی و دانشگاهی استان همدان باشد.

وی کمک خیرین را در جهت توسعه و شکوفایی فضای علمی جامعه مهم خواند و افزود: با توجه به نقش مؤثر دانشگاه‌ها در ارتقا و پیشرفت کشور، لازم است حضور خیرین و واقفین در عرصه توسعه دانشگاهی نیز فعال‌تر شود.

گودرزی ضمن دعوت از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در زمینه احداث ساختمان خوابگاهی، گفت: 50 درصد هزینه‌های احداث از سوی دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی تأمین می‌شود و مابقی هزینه‌های ساخت به‌صورت تسهیلات با کارمزد چهار درصد در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

وی در رابطه با خوابگاه دانشجویان این دانشگاه بیان کرد: درحال حاضر پنج ساختمان خوابگاهی برای رفاه حال دانشجویان در فاصله‌ای نزدیک به دانشگاه با امکانات رفاهی خوب درنظر گرفته شده است؛ بنابراین در بحث خوابگاه دانشجویان هیچ‌گونه کمبودی وجود ندارد و دانشجویان می‌توانند بدون دغدغه از خوابگاه‌های این دانشگاه استفاده کنند.

رئیس دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی با تأکید بر افزایش کیفیت غذای این دانشگاه، اظهار کرد: امسال سه منو در هر وعده غذایی برای ذائقه دانشجویان درنظر گرفته شده که به‌صورت یک منو رایگان، یک منو با تعرفه صندوق رفاه و یک منو نیز به‌صورت رستوران مکمل بوده که البته این منو نیز شامل یارانه است.

گودرزی رشد بودجه‌ای دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی در ردیف عمومی بودجه جاری امسال را نسبت به سال قبل 50 و ردیف عمرانی را 270 درصد اعلام کرد و گفت: از همه کسانی که جهت افزایش بودجه این دانشگاه تلاش کرده‌اند، تقدیر می‌کنم.

وی به افتخارآفرینی دانشجویان دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی در بیست‎وچهارمین آزمون المپیاد غیر متمرکز علمی دانشجویی منطقه چهار کشور اشاره کرد و افزود: با اعلام سازمان سنجش کشور دانشجویان این دانشگاه موفق به افتخارآفرینی شده و در فهرست منتخبین بیست‌وچهارمین آزمون المپیاد غیر متمرکز علمی دانشجویی منطقه چهار کشور قرار گرفتند.

گودرزی تعداد دانشجویان دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی را بالغ‌بر یک‌هزار و 200 دانشجو اعلام کرد و گفت: این دانشگاه تاکنون حدود 120 مقاله خارجی و 90 مقاله در همایش‌ها و نشریات داخلی منتشر کرده است.

وی در خاتمه از حمایت‌های مسئولین به‌خصوص استاندار همدان، نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی و فرماندار اسدآباد در جهت شکوفایی دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی تقدیر و تشکر کرد.

شناسه خبر 11807