شناسه خبر:12041
1398/6/30 08:22:13

 فرشید گل‌محمدی

در‎حالی‎که طی چند ماه اخیر بارها اخباری از وضعیت رو به رشد فرودگاه همدان به لحاظ تجهیزات و زیرساخت‌‌ها به گوش می‌رسید و مسؤولان دولتی و نمایندگان مردم در مجلس نیز با اخبار فرودگاه نیمه‎جان همدان موج‎آفرینی می‎کردند، متأسفانه باخبر شدیم که روز جمعه 29 شهریور آخرین پرواز همدان به مشهد انجام و به کلی برنامه پروازی این مسیر لغو شد.

مهم‎ترین خروجی تعطیلی پروازها این است که فرودگاه همدان به خواب عمیقی فرو خواهد رفت و دیگر پروازی از مبدأ پایتخت تاریخ و تمدن ایران‎زمین به هیچ نقطه از این سرزمین انجام نخواهد شد!

البته چارترکننده غیربومی که طی این مدت اقدام به برقراری پرواز مسیر پرمسافر همدان- مشهد- همدان می‎کرد و در ایام شلوغ (پیک) قیمت پرواز را به بیش از 100 درصد نرخ مصوب افزایش می‎داد و هیچ‎یک از مسؤولان و متولیان این امر نیز اعتراضی نکردند، سود بسیار زیادی عائد آژانس تهرانی کرد.

طی سال‌های اخیر بارها به مسئله فرودگاه همدان پرداخته‌ایم و خبرهای مختلفی به این موضوع و مطالبه مردمی اختصاص داده‌ایم، در این بین، مسؤولان اعم از مدیران و مجلسی‎ها هربار وعده‌‌هایی در این خصوص داده‌اند؛ یکی وعده بین‌المللی شدن داده و دیگری از راه‌اندازی پروازهای عتبات خبر داده‌، اما در این حجم از طوفان واژه‌ها و حرف‌ها آنچه دست مردم را گرفته‌ یک فرودگاه است با امکان پذیرش پروازهای بین‌المللی و بلندترین برج مراقبت کشور که خالی از پرواز و مسافر بوده و هر از گاهی یک آژانس مسافرتی با تلاش وافر مسؤولان، پرواز همدان را چارتر می‌کند و کیسه‌اش که پر شد به‎راحتی و بدون هیچ تعهدی میدان را خالی می‎کند و همدانی‌ها می‌مانند و حوضشان؛ باز باید برای بالفعل کردن فرصتی که در اختیار دارند بدوند و باز روز از نو و روزی از نو.

مدیرکل حج و زیارت که به کارهای راحت و معمول اکتفا کرده و هیچ اقدامی برای راه‌اندازی سفر عتبات نمی‌کند، مدیر فرودگاه نیز می‌گوید «حج و زیارت اقدام کند»، دیگری عنوان می‎کند که استاندار ورود کند! ظاهراً با این تلاش مسؤولان و روحیه جهادی آن‌ها برای خدمت‌رسانی به مردم، بخت فرودگاه همدان همچنان بسته می‎ماند و به این زودی‌ها شاهد اتفاق مبارکی نخواهیم بود.

البته رسانه‌ به‎عنوان نماینده افکار عمومی سکوت نخواهد کرد و قطعاً بازهم روزنامه سپهرغرب بر اساس رسالت خود به‎صورت مفصل و در شماره‌های مختلف به پرونده فرودگاه همدان که باعث آبروریزی در سطح کشور و استان‌های همجوارشده‌است، می‌پردازد. ان‌شاءالله

شناسه خبر 12041