شناسه خبر:12153
1398/7/1 10:00:39

سپهرغرب، گروه خبر: آلودگی آب شرب بیجار و احساس طعم نفت در آب آشامیدنی، به موضوع مهم این‌روز‌ها در بیجار تبدیل شده و نگرانی‌های زیادی را برای مردم در برخی از مناطق به‌وجود آورده است.

استفاده از آب آشامیدنی سالم از مطالبات به‌حق مردم است، اما طی دو روز اخیر در برخی از مناطق شهر بیجار ازجمله منطقه شهرک آفتاب (فاز یک و دو حلوایی و مسکن مهر) آب آشامیدنی طعم نفت به خود گرفته و همین امر موجب نگرانی مردم شده است.

شنیده‌ها حاکی از افزایش درخواست مردم برای استفاده از آب بسته‌بندی‌شده در این منطقه بوده و همین امر موجب اعلام نارضایتی آنان در فضای حقیقی و مجازی شده است.

مردم مناطق شهرک آفتاب با گله‌مندی از وضع موجود، از مسئولان خواستار رفع معضل مذکور و توزیع آب شرب سالم تا زمان برطرف شدن مشکل هستند.

یکی از شهروندان بیجاری در همین راستا گفت: پس از شنیدن آلوده شدن آب بیجار با نفت، اضطراب و نگرانی در ما ایجاد شده و برای اینکه کودکان ما دچار بیماری نشوند، از آب بسته‌بندی‌شده استفاده می‌کنیم.

این شهروند بیجاری افزود: با توجه به شرایط اقتصادی خرید آب شرب بسته‌بندی‌شده برای ما مقدور نیست و از مسئولان تقاضا داریم تا زمان رفع مشکل آب شرب سالم برای مردم تهیه کنند.

یکی دیگر از شهروندان بیجاری نیز ضمن اعلام نارضایتی از وضع موجود، اظهار کرد: اکنون دو روز است که آب شرب شهرک آفتاب آمیخته با نفت است و قابل مصرف نیست، لطفاً رسیدگی شود.

در راستای همین امر نشستی مشترک با حضور اصحاب رسانه با مدیر شبکه بهداشت و درمان و رئیس آب و فاضلاب شهرستان بیجار به‌منظور رفع ابهام درخصوص آلودگی آب برگزار شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بیجار در این جلسه به وضعیت آب شرب بیجار اشاره و اظهار کرد: آب شرب مصرفی بیجار در مناطق شهرک آفتاب (فاز یک و دو حلوایی و مسکن مهر)، سالم و عاری از هرگونه آلاینده میکروبی است.

حسین جعفری با تأکید بر اینکه تغییر مزه و طعم آب شرب به معنای ناسالم بودن آن نیست، گفت: پس از انجام آزمایشات و چندین مرحله نمونه‌برداری، عاری از میکروب بودن آب شرب بیجار در مناطقی که به نفت آلوده شده بود، به اثبات رسید.

وی تصریح کرد: در بعضی مناطق که طعم نفت در آب احساس می‌شود چون با ذائقه مردم متفاوت است و مصرف آن باب طبع نیست، می‌توانند از بطری‌های آب معدنی استفاده کنند.

      چاه‌های آب شرب بیجار نگهبان ندارد

در ادامه این جلسه رئیس آبفار بیجار گفت: روز پنجشنبه گذشته ساعت هشت صبح آلودگی آب چاه شماره سه قمشلو اطلاع داده شد و پس از بررسی‌های صورت‌گرفته آلودگی چاه آب قمشلو به نفت برای ما به اثبات رسید.

بهزاد مرادی به عدم وجود نگهبان در محل چاه‌های آب اشاره و بیان کرد: چاه‌های آب شرب در بیجار و در تمام شهرهای استان نگهبان ندارد و مسئله آلودگی آب توسط دستگاه امنیتی و انتظامی در دست بررسی است.

رئیس آبفار بیجار اضافه کرد: با همراهی پنج اکیپ از استان، چاه مذکور خاموش و مخزن آب با ظرفیت دو هزار و 500 لیتر شستشو داده شد و مشکل تاحدودی رفع شد و جهت رفاه حال مردم آب مخزن ذخیره که عاری از هر مشکلی بود، به جریان افتاده است.

وی تأکید کرد: عملیات شست‌وشوی مخازن ادامه دارد و مردم درصورتی که طعم آب با ذائقه آنان تطابق ندارد، می‌توانند از بطری‌های آب بسته‌بندی‌شده استفاده کنند.

شناسه خبر 12153