شناسه خبر:12649
1398/7/14 09:31:19

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده انتظامی ایلام گفت: لازمه خروج از مرز مهران در اربعین 98 داشتن گذرنامه و مدارک هویتی معتبر است.

سردار نورعلی یاری اظهار کرد: هماهنگی‌های انجام‌شده بین ایران و عراق در اربعین امسال امکان عبور از مرز بدون داشتن گذرنامه را ناممکن کرده است.

فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: دو طرف (ایران و عراق) تأکید بر اجرای دقیق مقررات و استفاده حداکثری از کلیه ظرفیت‌ها را داشته و این مهم نیازمند وجود مدارک قانونی «گذرنامه و مدرک هویتی معتبر» است.

وی به تمهیداتی که در استان ایلام برای ورود به شهرستان مهران اندیشیده شده اشاره و اظهار کرد: استقرار لایحه امنیتی پنجگانه اجازه ورود افراد بدون گذرنامه به مرز مهران را نمی‌دهد.

این فرمانده انتظامی تأکید کرد: هرگونه اقدام غیر قانونی برای ورود به مرز عراق در اربعین امسال به‌دقت با استفاده از نیروی انسانی، سیستم‌های هوشمند و تجهیزات کنترلی روز رصد می‌شود.

یاری افزود: اولویت اصلی برای فرماندهی انتظامی استان ایلام و سایر مسئولان نظامی امنیتی تأمین امنیت زائران است.

وی برطرف کردن مشکلات ترافیکی و اندیشیدن راهکار جهت ایمنی در تردد، توقف، پذیرایی و استراحت زائران را اولویت‌های ناجا در اربعین امسال دانست و گفت: کلیه مسیرهای منتهی به مرز مهران با استقرار ایستگاه پلیس و سیستم مانیتورینگ تحت نظارت و کنترل بوده و امنیت زائران در ابعاد مختلف تأمین شده است.

فرماندهی انتظامی استان ایلام خاطرنشان کرد: با توجه به استقرار عوامل انتظامی از اول ماه صفر و پیش‌بینی اینکه امسال سفر اربعین حسینی زودتر انجام شود، عوامل پلیس مستقر و آماده ارائه خدمات به کاروان‌های اربعین حسینی هستند.

شناسه خبر 12649