شناسه خبر:12873
1398/7/20 12:44:27

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر گفت: با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای توسعه گردشگری مذهبی در استان با استفاده از ظرفیت عظیم اربعین م توان این استان را از مسیر گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل کرد.

با اشاره به اینکه امسال همدان بارانداز زائران هفت استان است، عنوان کرد: این موضوع می‌تواند فرصتی برای توسعه گردشگری مذهبی در استان باشد.

غلامحسین تقوی در ادامه افزود: امسال ۹۵ موکب از 30 مهر تا سه روز پس از اربعین به زائرین حسینی خدمت‌رسانی خواهند کرد که می‌توانند در کنار ارائه خدمات مطلوب به زائران، معرف ظرفیت‌های گردشگری همدان نیز باشند.

وی تصریح کرد: فعالان گردشگری استان همدان با به‌کارگیری تأسیسات این بخش، همراه با مردم مومن و ولایتمدار استان خود آماده پذیرایی از زائران اربعین حسینی هستند تا با خدمات اقامتی و گردشگری سفر خوشی را برای زائران سیدالشهدا (ع) رقم بزنند.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر گردشگری مذهبی را برای استان فرصتی مطلوب خواند و اظهار کرد: است. این ایام و پیاده‌روی پرشور زائران کربلا، ظرفیت‌های مطلوب استان همدان را در کانون توجهات رسانه‌ها قرار می‌دهد و ما باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

تقوی بیان کرد: با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای توسعه گردشگری مذهبی در استان با استفاده از ظرفیت عظیم اربعین م توان این استان را از مسیر گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل کرد.

*اربعین حسینی فرصتی برای رونق گردشگری مذهبی همدان

معاون گردشگری شرکت سیاحتی علیصدر نیز در ادامه تأکید کرد: از مجموع ایستگاه‌های صلواتی ۷۵ موکب در استان، چهار موکب در مرزهای خروجی کشور و ۱۶موکب نیز در کشور عراق مشغول خدمت‌رسانی هستند.

مسعود ملکی گفت: موکب‌های استان همدان تا سه روز پس از اربعین فعال خواهند بود و آمادگی کامل در بخش اسکان و پذیرایی، امدادرسانی و خدمات بهداشتی-درمانی، تجهیز مجتمع‌های رفاهی و تدابیر ترافیکی راهنمایی و رانندگی وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه شهر مریانج به‌عنوان پس‌کرانه و بارانداز برای هفت استان در نظر گرفته‌شده است، افزود: زائران استان‌های خراسان رضوی، سمنان، قم، گلستان و مازندران در همدان توقف خواهند داشت که این برنامه‌ریزی فرصتی برای احیای گردشگری مذهبی در همدان فراهم می‌کند.

معاون گردشگری شرکت سیاحتی علیصدر یادآوری کرد: شرکت سیاحتی علیصدر بیلبوردهای اطلاع‌رسانی حاوی خبر، ارائه خدمات گردشگری و اعمال 50 درصد تخفیف بازدید از غار علیصدر و دیگر جاذبه‌های گردشگری استان را برای زائران اربعین در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه تا تهران در نظر گرفته که با استقبال زائران در حال عبور از استان همدان مواجه شده است.

ملکی بابیان اینکه یک‌هزار و ۵۰۰ اتوبوس از مرز مهران زائران را به همدان و بارانداز شهر مریانج وارد می‌کنند، ابراز کرد: یک‌هزار و ۵۰۰ واحد اتوبوس نیز از همدان به سمت استان‌های مقصد زائران حرکت می‌کنند که هر یک از آن‌ها می‌توانند با دریافت خدمات گردشگری مطلوب سفیران گردشگری استان همدان باشند.

وی با اشاره به پیش‌بینی‌های صورت گرفته مبنی برافزایش تعداد زوار در اربعین حسینی، اعلام کرد: بر این اساس فضای شهر و نقاط دیدنی همدان را در نقشه‌ای تعریف کرده‌ایم،50 درصد بن تخفیف نیز برای بازدید از اماکن دیدنی شهر برای زائران در نظر گرفته‌شده که می‌توان گفت برای بیش از چهار میلیون زائر برنامه فرهنگی و گردشگری داریم.

شناسه خبر 12873