شناسه خبر:12939
1398/7/22 08:52:35
رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد خبر داد:

راه‌اندازی کلینیک بیمارستان امیرالمؤمنین(ع)

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد گفت: به مناسبت ایام اربعین و سفر زوار به عتبات عالیات و همچنین تسهیل در امور درمانی همشهریان، کلینیک بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) اسدآباد راه‌اندازی شد.

بهنام‌رضا مخصوصی با بیان اینکه کلینیک بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) اسدآباد به مناسبت ایام اربعین و سفر زوار به عتبات عالیات و همچنین تسهیل در امور درمانی همشهریان به بهره‌برداری رسید، اظهار کرد: با راه‌اندازی این کلینیک در حال حاضر در شهر اسدآباد سه کلینیک فعال هستند.

وی به فعالیت‌های صورت گرفته در دانشکده علوم پزشکی اسدآباد اشاره کرد و افزود: در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و درمانی کارهای خوبی صورت گرفته، همچنین تیم فنی بازرگانی و دفتر فنی مرکز نیز تقویت‌شده و نقطه‌ ضعیف‌ها شناسایی و بهبود یافته‌است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد حوزه درمان را یکی از نقاط بهبودیافته دانست و تصریح کرد: در حال حاضر حوزه درمانی بیمارستان قائم خدمات خوبی به بیماران این بیمارستان ارائه می‌دهد.

مخصوصی از آماده‌سازی پد بالگرد بیمارستان حضرت قائم (عج) خبر داد و یادآوری کرد: طی روزهای آینده این پد به مرحله بهره‌برداری می‌رسد و طبق جلسات متعدد در تلاش هستیم به مناسبت ایام اربعین، بالگردی را به‌صورت امانی در این بیمارستان مستقر کنیم تا در صورت لزوم آز آن استفاده شود.

وی از روند پیشرفت هتلینگ بخش اطفال بیمارستان حضرت قائم (عج) نیز خبر داد و گفت: با توجه به این مهم در آینده نزدیک بخش هُتلینگ این بیمارستان نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

نصب و راه‌اندازی مرکز ام‌آر‌آی بیمارستان قائم یکی دیگر از مواردی بود که رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد به آن اشاره و خاطرنشان کرد: به‌منظور ارائه خدمات بهتر و رفع مشکل بیماران مرکز ام‌آر‌آی تا قبل از پایان سال جاری جهت استفاده مردم افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مخصوصی با اشاره به افزایش رشته‌های این دانشکده از سه به 6 رشته، اذعان کرد: به دنبال آن هستیم که در رشته‌های علوم آزمایشگاهی، بهداشت محیط، آی‌تی سلامت، تغذیه و ارشد بیوتکنولوژی دانشجو جذب کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک بتوانیم رشته دندان‌پزشکی را نیز به سایر رشته‌ها اضافه کنیم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد ادامه داد: در سال تحصیلی جدید 350 دانشجو در رشته‌های پرستاری، بهداشت عمومی و فوریت‌ها تحصیل می‌کنند.

مخصوصی توسعه و شکوفایی اسدآباد ازنظر خدمات بیمارستانی و درمانی را مهم ارزیابی و عنوان کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی اسدآباد و قرار گرفتن در مسیر بزرگراه کربلا انتظار می‌رود مسؤولان جدیت بیشتری در این خصوص از خود نشان داده و توسعه درمانی شهرستان را یکی از اولویت‌های کاری خود قرار دهند.

وی در خصوص وضعیت بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) نیز ابراز کرد: باجدیت و حمایت‌های علی‌اکبر رنجبرزاده، نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، تفاهم‌نامه‌ای بین هلال‌احمر و دانشکده علوم پزشکی اسدآباد به امضا خواهد رسید و اعتبارات اولیه ساخت بیمارستان جدید امیرالمؤمنین (ع) نیز مشخص شده‌است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد ساخت دانشکده پرستاری این شهر را از دیگر فعالیت‌های عمرانی این مجموعه دانست و افزود: خوشبختانه پیشرفت فیزیکی این دانشکده چشمگیر بوده و انتظار می‌رود تا سال آینده این پروژه به بهره‌برداری برسد.

مخصوصی از ساخت دانشکده بهداشت خبر داد و اظهار کرد: یکی از اولویت‌های کاری دانشکده علوم پزشکی اسدآباد ساخت دانشکده بهداشت است که باجدیت در دستور کار قرار دارد.

وی به فعالیت‌های حوزه‌های بهداشت و معاون بهداشت هم اشاره و اضافه کرد: کلیه شاخصه‌ها ازجمله رضایتمندی بیماران، بهداشت مادر و نوزاد بر اساس سامانه سیب، رشد خوبی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد گفت: در حوزه پژوهشی پس از تأیید کد اخلاق در پی کسب مجوز مرکز تحقیقات و سلامت در شهرستان هستیم که امیدواریم درزمینهٔ پژوهشی بتوانیم گام‌های مؤثری را برداریم.

مخصوصی به فعالیت‌های حوزه غذا و دارو هم گریزی زد و عنوان کرد: در این دانشکده خدمات مطلوبی در حال ارائه شدن است.

وی در خصوص حوزه توسعه و نیروی انسانی نیز خاطرنشان کرد: درصدد جذب دکتر متخصص و عمومی جهت ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم خوب دیار سید جمال‌الدین اسدآبادی هستیم.

شناسه خبر 12939