شناسه خبر:13167
1398/7/30 08:29:46

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان از تشکیل کانون داوری در همدان به‌منظور ساماندهی مؤسسات داوری در استان خبر داد.

مهدی الماسی در جلسه هماهنگی تشکیل کانون مؤسسات داوری در استان همدان، اظهار کرد: به‌منظور ساماندهی مؤسسات داوری در استان مقرر شده‌است کانون داوری در همدان تشکیل شود.

وی بیان کرد: فعالیت مؤسسات داوری در استان همدان در راستای کاهش بار ورودی پرونده به محاکم قضایی بوده و تشکیل کانون داوری یکی از ضروریات سازمان‌دهی و نظم‌دهی به مؤسسات داوری است که بر این اساس جلسات مربوطه تشکیل و در آینده با همکاری کلیه مؤسسات فعال این کانون در سطح استان دایر خواهد شد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان ادامه داد: مؤسسات داوری علاوه بر کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم قضائی موجب می‌شوند به اختلافات طرفین در سریع‌ترین زمان و کمترین هزینه رسیدگی شود.

وی خاطرنشان کرد: نظارت بر نحوه فعالیت این مؤسسات نیز یک ضرورت اساسی است که معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان در این خصوص با تشکیل کمیته ویژه بر عملکرد آنان نظارت خواهد کرد.

شناسه خبر 13167