شناسه خبر:14012
1398/9/2 10:58:13

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده سپاه ناحیه همدان از افتتاح هفت پروژه اقتصاد مقاومتی طی هفته بسیج در همدان خبر داد.

علی بقایی روز چهارشنبه گذشته در نشست خبری به‌مناسبت هفته بسیج از برگزاری 40 عنوان برنامه با 400 ریزبرنامه در این هفته خبر داد و اظهار کرد: عطرافشانی مزار شهدای گمنام باغ‌موزه دفاع مقدس را در برنامه داشتیم.

وی با اشاره به 80 مورد سرکشی به خانواده‌های شهدا در شهرستان همدان، بیان کرد: دوره آموزشی مربیان حلقه‌های صالحین آغاز شده که 80 نفر آموزش خواهند دید.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه قرارگاهی با موضوع خدمات‌رسانی و مشاوره و ویزیت رایگان تشکیل می‌شود که در 6 روز هفته بسیج در 6 نقطه شهر همدان خدمات‌رسانی خواهد کرد، گفت: 40 نشست بصیرتی در ادارات، کارخانه‌ها و مدارس با موضوع بسیج بیانیه گام دوم انقلاب برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری 29 یادواره شهید در سطح شهرستان، افزود: در 28 مدرسه نشست‌هایی با موضوع هفته بسیج توسط بسیج فرهنگیان و بسیج دانش‌آموزی برگزار می‌شود.

بقایی با بیان اینکه دوم آذرماه با هماهنگی ناحیه یک و دو آموزش‌وپرورش زنگ بسیج در مدارس به صدا درمی‌آید، خاطرنشان کرد: تشکیل میز خدمت و مشاوره رایگان در پایگاه‌های مقاومت بسیج مورد توجه است.

      افتتاح نمایشگاه دستاوردهای 40 ساله بسیج در تالار قرآن

وی از افتتاح نمایشگاه دستاوردهای 40 ساله بسیج در تالار قرآن خبر داد و گفت: این نمایشگاه طی هفته بسیج در دو نوبت صبح و بعدازظهر آماده ارائه خدمت است.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با اشاره به برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی با رده‌های بسیج و موضوع بیانیه گام دوم انقلاب، افزود: راه‌اندازی سه ایستگاه ورزش و برگزاری سه همایش پیاده‌روی برای بسیجیان، پیشکسوتان و خانواده آن‌ها پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه ساختمان پنج پایگاه مقاومت بسیج در این هفته افتتاح می‌شود، تصریح کرد: هفت پروژه اقتصاد مقاومتی با 700 میلیون تومان افتتاح خواهد شد.

بقایی با اشاره به برنامه بازدید از باغ‌موزه دفاع مقدس و تجدید پیمان با آرمان شهدا و آشنایی با مبانی دفاع مقدس و مقاومت، افزود: هشت هزار دانش‌آموز به نیت هشت هزار شهید استان هرکدام از آن‌ها به نیت یک شهید از باغ‌موزه دفاع مقدس بازدید خواهند کرد.

وی به برگزاری دوره سوادآموزی مجازی برای 6 هزار دانش‌آموز اشاره کرد و گفت: اجتماع 10 هزار نفری بسیجیان استان را با عنوان «بسیج لشکر انقلاب»، در سالن انقلاب طی این هفته برگزار خواهیم کرد.

      بازدید رایگان عموم مردم از باغ‌موزه دفاع مقدس

فرمانده سپاه ناحیه همدان با اشاره به بازدید رایگان عموم مردم از باغ‌موزه دفاع مقدس در روز پنجم آذرماه، افزود: ویزیت رایگان مراجعه‌کنندگان در درمانگاه فارابی و شکری‌موحد از دیگر اقدامات هفته بسیج است.

وی با بیان اینکه یادواره شهدای صنعت آب و برق استان در نیروگاه شهیدمفتح برگزار خواهد شد، گفت: فردا در 12 نقطه شهر همدان دعای ندبه توسط بسیجیان قرائت خواهد شد.

بقایی با اشاره به حضور اعضای حلقه‌های صالحین در سه نماز جمعه همدان، جورقان و مریانج، بیان کرد: سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه توسط فرماندهان و نیروهای بسیج نیز در برنامه قرار دارد.

وی از برگزاری هشت نمایشگاه با موضوعات هنری، علمی، اقتصاد مقاومتی و غیره در محلات و پایگاه‌های بسیج خبر داد و بیان کرد: به فرمایش مقام معظم رهبری بسیج لشکر انقلاب بوده و امروز خوشبختانه سرمایه بسیج الگویی برای کشورهای اسلامی شده است.

فرمانده سپاه ناحیه همدان به اهمیت بسیج و فرهنگ متعالی آن در بطن جامعه پرداخت و افزود: روزی بسیج در بُعد نظامی فعال بود، اما امروز خوشبختانه در 22 بُعد فعالیت دارد و دستاوردهایی را به همراه داشته است.

وی با اشاره به نقش بسیج در بصیرت‌افزایی و آگاهی جامعه، عنوان کرد: بسیج حرکت داوطلبانه است، اما با سایر حرکت‌های داوطلبانه متفاوت بوده، چراکه حرکت خاص برای خداست.

بقایی با بیان اینکه بسیج لشکر مخلص خداست و قرب الهی مد نظر است، گفت: باید کمک کنیم استعدادهای بسیجیان را به اطلاع مردم برسانیم، چراکه بسیاری از اقدامات ازجمله کارهای تربیتی و علمی که به همت بسیج انجام می‌شود را هنوز مردم مطلع نیستند.

وی بسیج را مهم‌ترین سنگر تعالی و تربیت فرزندان دانست و افزود: در ارتقای سطح علمی و ورزشی و نیز در تمام زمینه‌ها بسیج مهم‌ترین سنگر است.

فرمانده سپاه ناحیه همدان در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه امسال چه تعداد نخبه بسیجی در استان معرفی شده است؟ گفت: معرفی نخبگان بسیج در سطح شهرستان‌ها انجام می‌شود و حمایت در سطح استان صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12 درصد معرفی نخبگان افزایش داشته، اما اطلاعی در مورد میزان حمایت‌ها ندارم.

بقایی خاطرنشان کرد: کار بسیج هدایت و محتوابخشی رسانه بوده و نه حمایت مالی از آن‌ها.

      رسانه‌ها با روحیه بسیجی پای کار باشند

مدیرعامل خانه مطبوعات استان همدان نیز ضمن تبریک هفته بسیج، اظهار کرد: امیدوارم همان‌طور که رسانه‌ها در همه زمینه‌ها پای کار بودند، در هفته بسیج نیز همچنان این روحیه را داشته باشند و در انعکاس اخبار تلاش کنند.

مهرداد حمزه با توجه به اتفاقات اخیر در کشور، نقش رسانه‌ها را در امیدآفرینی و جلوگیری از یأس و ناامیدی مهم دانست و افزود: رسالت خبرنگاران در این زمینه بسیار خطیر است.

وی با اشاره اینکه دشمن از طریق شبکه‌های اینترنتی و فضای مجازی سعی در ایجاد اغتشاش و آشوب در کشور دارد و ما نیز باید از فضای مجازی در راستای شکست دشمن به‌خوبی بهره‌مند شویم، گفت: امروز استفاده از شبکه‌های اینترنتی به نیاز اساسی تبدیل شده، اما می‌طلبد که مدیریت شود.

شناسه خبر 14012