شناسه خبر:14496
1398/9/9 10:18:36

سپهرغرب، گروه خبر: پنج برگزیده پایانی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه دو کشور در کانون پرورش فکری لرستان معرفی شدند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان بیان کرد: در بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی محسن کریمی از استان قم با قصه (کشاورز و خروس)، پویا بازرگان از استان کرمانشاه با قصه (کیخسرو)، مسلم صالحی از لرستان با قصه (ساعت به وقت انار)، فریده محمودی از استان مرکزی با قصه (در صدف) و احمد عسگری از استان همدان با قصه (یک راه بهتر) به مرحله ملی این جشنواره راه یافتند.

محمدجواد محمدی افزود: هیئت داوران جشنواره قصه‌گویی در منطقه‌ دو کشور رؤیا هواس‌بیگی از ایلام با قصه «تنبل‌خانه شاه‌عباس»، صبری رحیمی از کردستان با قصه «کچل‌ننه»، سیدیاسر هاشم‌زاده از کردستان با قصه «بره سرخ و شاهزاده غمگین»، شورانگیز شاهینی از کرمانشاه با قصه «خاله گردن‌دراز»، زهرا اکبری‌نژاد از لرستان با قصه «گرگ شکمو»، آزاده محمدی با قصه «یک قاچ هندوانه شیرین» و فریبا عزتی از همدان با قصه «آقای هزارپا و کفاش» را نیز به‌عنوان نفرات شایسته معرفی کردند.

وی عنوان کرد: در این جشنواره مسلم صالحی از استان لرستان با قصه (ساعت به وقت انار)، از سوی داوران نوجوان نیما بیرانوند، مرضیه دلفان و پریا مرادی به‌عنوان برگزیده معرفی شدند.

محمدی ادامه داد: حمید گلی، محسن هجری و علی خانجانی داوران این جشنواره از میان 35 قصه‌گو از هفت استان قم، مرکزی، همدان، کرمانشاه، ایلام، کردستان و لرستان در مدت دو روز، برگزیدگان راه‌یافته به مرحله ملی این دوره از جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی را انتخاب و معرفی کردند.

شناسه خبر 14496