شناسه خبر:14532
1398/9/10 10:07:33

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان بسیج حقوق‌دانان استان کرمانشاه از ارائه مشاوره‌های حقوقی رایگان در 42 مسجد این استان خبر داد.

رسول بهرامی‌پور در رابطه با برنامه‌های این سازمان طی هفته بسیج حقوق‌دانان اظهار کرد: برنامه‌های هفته بسیج حقوق‌دانان با چند روز فاصله از هفته بسیج آغاز خواهد شد، یعنی از 9 آذرماه شروع و در 15 این ماه خاتمه می‌یابد.

رئیس سازمان بسیج حقوق‌دانان استان کرمانشاه گفت: برنامه‌های متنوع و پُرباری برای این‌‌ هفته درنظر گرفته شده، همچون همایش «نقش حقوق‌دانان در حفظ حقوق عامه و گام دوم انقلاب اسلامی» و نیز تجلیل از خانواده معظم شهدای حقوق‌دان و مدافع حرم.

وی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های ما برگزاری نشست هم‌اندیشی مدیران حقوقی اداره‌ها و نهادهای استان با موضوع بررسی ابعاد بیانیه گام دوم انقلاب خواهد بود.

بهرامی‌پور ارائه مشاوره‌های حقوقی رایگان در قالب طرح «هر مسجد یک حقوق‌دان» در 42 مسجد الگوی استان و نیز برگزاری همایش مبارزه با فساد، اشرافی‌گری و عدالت‌خواهی با حضور اقشار مختلف مردم را از دیگر برنامه‌های مهم هفته بسیج حقوق‌دانان اعلام کرد.

وی در ادامه برگزاری مجمع قشر بسیج حقوق‌دانان و گرامیداشت سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، روز بسیج حقوق‌دانان، برگزاری جلسات و نشست‌های هیئت‌های اندیشه‌ورز، گرامیداشت روز قشر بسیج حقوق‌دانان در نواحی مقاومت و دیدار مدیر و حقوق‌دانان بسیجی با رئیس و اعضای دفتر شورای نگهبان قانون اساسی را از برنامه‌های در دست اجرای این سازمان برشمرد.

بهرامی‌پور با اشاره به برگزاری همایش و نشست‌های «تمدن نوین اسلامی در پرتو حقوق بشر اسلامی و مقابله با حقوق بشر آمریکایی» در این هفته، گفت: برگزاری طرح «هر مسجد یک حقوق‌دان» و رسیدگی به مشکلات قضائی مردم شهرستان اسلام‌آباد غرب با حضور پرویز توسلی‌زاده، رئیس کل دادگستری استان در دستور کار ما قرار دارد.

رئیس سازمان بسیج حقوق‌دانان استان کرمانشاه ادامه داد: از دیگر برنامه‌های ما در این هفته غبارروبی مزار شهدا، تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل عظیم‌الشأن، حضور حقوق‌دانان بسیجی در نمازهای جمعه، برپایی ایستگاه حقوقی صلواتی و ارائه خدمات مشاوره حقوقی و قضائی به نمازگزاران است.

بهرامی‌پور در پایان با اشاره به اهمیت بحث مطالبه‌‌گری، گفت: مطالبه‌گری حقوق‌دانان بسیجی در قالب سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه از سران قوا و ارائه گزارش عملکرد بسیج حقوق‌دانان، از اقدامات مهم این سازمان در هفته بسیج حقوق‌دانان خواهد بود.

شناسه خبر 14532