شناسه خبر:14546
1398/9/11 08:15:26

سپهرغرب، گروه خبر: شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان همدان با برگزاری نخستین مجمع خود و با هدف حمایت از کاندیداهای انقلابی و تحقق تشکیل مجلسی انقلابی اعلام موجودیت کرد.

روز گذشته مجمع عمومی ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان همدان با حضور حدود 800 نفر از احزاب، نخبگان و اقشار مختلف نیروهای انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی (ره) شهر همدان برگزار شد.

در این مراسم نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت جایگاه مجلس شورای اسلامی، از نخبگان سیاسی خواست افرادی برای نامزدی انتخابات پیشگام شوند که بتوانند از پس این مسؤولیت برآیند.

آیت‌الله سید مصطفی موسوی اصفهانی در ادامه با اشاره به وقایع اخیر در کشور، گفت: نباید مسؤولان فضا را به سمتی ببرند که رهبر انقلاب هزینه کار آن‌ها را بپردازد.

وی با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی موجب نگرانی مردم شده‌است، تصریح کرد: مسؤولان باید به دنبال حل مسائل معیشتی مردم باشند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان با تأکید بر اینکه باید افراد انقلابی وارد مجلس شوند، خاطرنشان کرد: مردم باید در انتخابات پیش‌رو برای انتخاب اصلح، دقت کرده و افرادی را به مجلس بفرستند که به دنبال تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی باشند.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلابی استان همدان نیز گفت: انتخاب افراد اصلح، جهاد در راه خداست.

حاج میرزامحمد سلگی با بیان اینکه این مجمع در برگیرنده احزاب انقلابی، شخصیت‌های برجسته و ارزشمند استان است، عنوان کرد: البته همه مردم دارالمؤمنین همدان اشخاصی برجسته، مؤمن و انقلابی هستند.

وی با اشاره به اینکه نیت ما گام گذاشتن در راه الهی است، ادامه داد: همه نیروهای انقلابی یک امت واحده هستند و جناح چپ و راست در آن‌ها مطرح نیست، همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند که برای ما انقلابی و غیرانقلابی ملاک است.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلابی استان همدان با بیان اینکه اصول ما استقرار حکومت انقلابی شیعه، تبعیت از ولایت فقیه، تحقق حکومت اسلامی و گرامیداشت مقام شهداست، تصریح کرد: فروع ما نیز انجام وظیفه است به‌طوری‌که باید اصلاح امور دین و مردم را وظیفه همگانی بدانیم.

وی با اشاره به اینکه وظیفه همه ما پرهیز از تفرقه است، خاطرنشان کرد: باید نیروهای ارزشی و توانمند را انتخاب و روانه مسندهای تصمیم‌گیری کرد.

سلگی افزود: ما در انتخابات پیش‌رو دو وظیفه بر عهده داریم که نخستین آن حضور گسترده و سپس انتخاب افراد اصلح است.

وی با اشاره به اینکه اگر حضور گسترده باشد اما بنی‌صدر انتخاب شود، گناه کرده‌ایم، اذعان کرد: بزرگترین معروف و منکر، انتخابات است چراکه اگر افراد شایسته و خادم به مردم، دین و اسلام انتخاب شوند یک معروف بزرگ انجام شده‌است.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلابی استان همدان اظهار کرد: اگر افراد شایسته و ولایت‌مدار که انگیزه خدمت به مردم و اسلام را دارند انتخاب شوند، مشکلات، دغدغه‌ها و موانع پیش رو که بعضاً امروز وجود دارد را نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه اگر عکس این انتخاب صورت گیرد اتفاقات امروز رخ می‌دهد، تصریح کرد: یک‌شبه تصمیم می‌گیرند، بدون اینکه به مردم اطلاع دهند و درنتیجه آن می‌شود که طی هفته‌‌های گذشته شاهد آن بودیم.

سلگی با اشاره به اینکه باید تدبیر لازم به کار گرفته شود و از بروز چنین اتفاقاتی جلوگیری کرد، افزود: امروز مردم برای معیشت خود مشکل دارند و باید در راستای برطرف کردن این مشکلات گام برداریم.

گفتنی است؛ در این جلسه حاضران به 19 نفر برای عضویت در شورای نیروهای اسلامی شهرستان همدان رأی دادند تا آن‌ها از میان نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی دو نفر کاندیدای اصلح را بعد از بررسی‌های لازم انتخاب و به مجمع عمومی معرفی کنند تا مورد حمایت اقشار مختلف نیروهای انقلاب اسلامی قرار گیرند که روند جدید انتخاب اصلح در این ائتلاف با هدف تشکیل مجلس انقلابی، طراحی و اجرا می‌شود.

شناسه خبر 14546