شناسه خبر:14588
1398/9/12 08:21:58

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس از وقفه در تکمیل پروژه اردوگاه بین‌المللی دانش‌آموزان با نیاز ویژه در همدان گلایه کرد.

حمیدرضا حاجی‌بابایی روز گذشته در همایش بزرگداشت روز جهانی معلولان در همدان با بیان اینکه اساس هستی و زندگی انسان خدمت‌رسانی به مردم است اظهار کرد: سختی کار در مدارس استثنایی قابل وصف نیست اما زیباترین وجه شخصیت معلم رحمانیت اوست که در رفتار معلمانی که در این حیطه کار می‌کنند محبت و لطافت رفتاری خاصی موج می‌زند.

وی با بیان اینکه جامعه باید به صورت ویژه به آموزش و پرورش و جایگاه معلم بنگرد گفت: بنده از نوع نگاه دولت به آموزش و پرورش به شدت گلایه‌مندم زیرا این مجموعه نباید تحت تاثیر مشکلات اقتصادی و اجتماعی قرار گیرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: متأسفانه ما برای تعلیم و تربیت در کشور هزینه نمی‌کنیم و این برخلاف سیاست‌های کلی نظام است، رویکرد آموزش و پرورش سرمایه‌محور است و نباید به آن نگاه هزینه‌ای داشت.

وی با اشاره به باید امکانات جامعه در اختیار تعلیم و تربیت قرار گیرد گفت: هم دولت و هم ما نمایندگان مقصر هستیم، باید آموزش وپرورش را به خاطر آموزش وپرورش حمایت کرد.

حاجی‌بابایی در بخش دیگری از سخنانش بر ضرورت تامین زیرساخت‌های لازم برای تسهیل آموزش و پرورش تأکید کرد و افزود: باید از هزینه‌های سایر بخش‌ها کم و برای ایجاد آموزش و پرورش کیفی به اعتبارات این سیستم تزریق شود.

وی به ظرفیت ارزشمند اردوگاه دانش‌آموزان استثنایی در استان همدان اشاره کرد و گفت: این پروژه بین‌المللی که در بهترین نقطه شهر همدان قرار دارد در طول 20 سال گذشته تکمیل نشده است، ضرورت دارد که با تامین اعتبار لازم برای استفاده معلمان و دانش‌آموزان آموزش و پرورش استثنایی کشور در اسرع وقت به بهره‌برداری برسد.

شناسه خبر 14588