شناسه خبر:14735
1398/9/16 10:01:24

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت گاز ایلام گفت: نخستین ایستگاه سی‌جی‌اس شرکت گاز این استان با استفاده از انرژی خورشیدی نصب و روشن شد.

عباس شمس‎اللهی پنجشنبه گذشته در خصوص فرآیند راه‌اندازی و نصب این سامانه، اظهار کرد: ایستگاه سی‎جی‎اس روستاهای بخش چوار (مله‎سیه) به‎عنوان نخستین ایستگاه در سطح شرکت گاز استان با استفاده از انرژی خورشیدی تأمین انرژی شد.

وی با اشاره به اهمیت روشنایی ایستگاه‌ها در تأمین امنیت و حفاظت از آن‎ها، تأکید کرد: استفاده از پروژکتورهای اس‎ام‎دی با مصرف انرژی کم و نور قابل تنظیم، استفاده از انرژی تجدیدپذیر،حذف هزینه برق مصرفی ماهیانه،کاهش خطر سرقت کابل برق و ترانس‌های مسیر، حفظ محیط زیست و منابع طبیعی و کم بودن هزینه استهلاک این پروژه از مزایای اجرای این طرح است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام بر استفاده از این سیستم در سایر ایستگاه‌های دور افتاده از شبکه سراسری برق تأکید کرد و گفت: تلاش می‎کنیم تا هم‎چنان این فرصت را در بخش‌های دیگر نیز توسعه دهیم.

شمس‎اللهی با تقدیر از متولیان و مجریان این طرح، خاطرنشان کرد: درمجموع برقراری این سیستم صرفه‎جویی قابل توجهی در مقایسه با نصب تجهیزات برقی داشته؛ ضمن اینکه بهای برق مصرفی نیز وجود ندارد.

 

شناسه خبر 14735