شناسه خبر:14787
1398/9/17 10:14:21

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کرمانشاه گفت: تأخیر در انجام پروژه‌ها براساس برنامه زمان‌بندی را نخواهم پذیرفت، لذا تذکر فوری به مشاور و پیمانکار پروژه ساماندهی طرح آبشوران در محدوده پارکینگ شهرداری داده شود.

آبشوران رودخانه‌ای 14.5 کیلومتری است که از جنوب کرمانشاه تا شمال با قدمت بسیار طولانی، ادامه دارد.

از این 14.5 کیلومتر حدود 2 هزار و 500 متر از آن حساس‌ترین نقاط شهر کرمانشاه را در برمی‌گیرد که حساس‌ترین آن حدود 210 متر، در محدوده پارکینگ شهرداری قرار دارد.

بخش‌هایی از کانال سرپوشیده آبشوران در محدوده پارکینگ شهرداری در سیل فروردین‌ماه امسال دچار ریزش شد، با توجه به اهمیت موضوع خیلی سریع در اواخر بهار امسال پروژه بهسازی و ترمیم کانال به طول حدود 120 متر به‌عنوان یکی از پروژه‌های دشوار عمران شهری با محوریت آب منطقه‌ای استان در دستور کار قرار گرفت.

طبق اعلام شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه قرار بود، 140 متر از طول 210 متری آبشوران در پارکینگ شهرداری در آبان‌ماه امسال وارد مدار بهره‌برداری شود که تاکنون این امر تحقق نیافته و با توجه به اینکه این محدوده محل تجمیع پزشکان است؛ این عملیات عمرانی مردم و کسبه را با مشکلات فروانی در راستای عبور و مرور و درآمدزایی مواجه کرده است.

تاخیر در انجام این پروژه صبح امروز مورد انتقاد شدید استاندار کرمانشاه قرار گرفت، هوشنگ بازوند در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمانشاه، گفت: پروژه ساماندهی طرح آبشوران در محدوده پارکینگ شهرداری تا 15 روز آینده تمام شود.

وی ادامه داد: تأخیر در انجام پروژه‌ها براساس برنامه زمان‌بندی را نخواهم پذیرفت و تذکر فوری به مشاور و پیمانکار داده شود.

استاندار کرمانشاه افزود: مشکلات تردد و کسب و کار مردم در پارکینگ شهرداری در اولویت قرار دارد.

وی تصریح کرد: برای 120 متر طرح این میزان تأخیر قابل قبول نیست و ما باید از مردم عذرخواهی کنیم.

مشکل پوشش آنتن‌دهی در نقاط کور استان از دیگر انتقادات بازوند در این نشست بود که در این خصوص، گفت: با توجه به خرید تجهیزات توسط ارتباطات و فناوری اطلاعات سریعا با پایش عملیاتی، مشکل پوشش آنتن‌دهی در نقاط کور استان به‌ویژه در مسیر راه کربلا، انجام شود.

شناسه خبر 14787