شناسه خبر:14873
1398/9/19 11:35:52

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سقز گفت: امسال 780 نفر با شرکت در کلاس‌های آموزشی در مساجد این شهرستان و زیر نظر مربیان مجرب حافظ قرآن کریم شدند.

جهاندار امجدی روز دوشنبه در این‌باره اظهارکرده: از سال 95 به بعد طرحی با عنوان حفظ قرآن کریم در شهرها و روستاهای این شهرستان برگزار کردیم که سال گذشته یک هزار و 370 نفر و امسال هم 780 نفر با شرکت در کلاس‌ها، حافظ قرآن شدند.

وی با بیان اینکه در آغاز این طرح مربیان قرآنی ممتاز و خوبی برای تربیت حافظان قرآن شناسایی کردیم، افزود: کلاس‌های قرآنی در قالب حفظ، ترتیل و تفسیر قرآن برای عموم برگزار و از طریق این کلاس ها، علاقمندان به محافل عرفانی معرفی شدند.

امجدی به برگزاری مسابقات قرآنی در سه بخش حفظ، ترتیل و تفسیر قرآن در شهرستان سقز اشاره کرد و یادآور شد: هر سال مسابقات قرآن برای شرکت کننده‌گان و علاقمندان برگزار شده و چند نفر از این افراد در مسابقات استانی هم مقام کسب کردند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سقز از قرآن کریم به عنوان بزرگترین هدیه پروردگار به بشریت یاد کرد و گفت: قرآن، کتابی آسمانی برای هدایت بشر است که بر آخرین فرستاده الهی نازل شد بنابراین اگر با مفاهیم قرآن کریم آشنا شویم به قدری با آن انس می‌گیریم که شیطان دیگر توان منحرف کردن انسان را نداشته باشد.

سقز با بیش از 226 هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در 190 کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

شناسه خبر 14873