شناسه خبر:14897
1398/9/20 09:00:00

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده سپاه ناحیه نهاوند گفت: 394 نفر از دانش‌آموزان نهاوند به اردوهای راهیان نور اعزام شدند.

علی مختاری در این‌باره اظهار کرد: از ابتدای سال تحصیلی تا کنون 394 نفر از دانش‌آموزان مدارس متوسطه دوم این شهرستان در قالب دو اردوی راهیان نور به مناطق غرب و جنوب کشور اعزام شدند.

وی افزود: دانش‌آموزان اعزامی به اردوی راهیان نور شامل 74 نفر پسر و 320 نفر دختر هستند که به مناطق غرب و جنوب اعزام شدند.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند اضافه کرد: دانش‌آموزانی که به مناطق جنوب اعزام شده‌اند به مدت سه روز از مناطق عملیاتی کربلای 5 در شلمچه، خرمشهر، طلائیه، چزابه و هویزه بازید می‌کنند.

وی افزود: اعزام کاروان دانش‌آموزان دختر در قالب هشت اتوبوس به همراه تدارکات لازم صورت گرفت که در داخل هر اتوبوس یک نفر از راویان جنگ برای بازگو کردن ایثارگری‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس حضور پیدا کردند.

مختاری به تاثیر برگزاری اردوهای راهیان نور در بین دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: تجربه سال‌های گذشته نشان می‌دهد که دانش‌آموزان علاقه زیادی به حضور در این کاروان دارند و از برگزاری آن استقبال می‌کنند.

وی گفت: در شرایط کنونی اردوی راهیان نور یکی از برنامه‌هایی است که می‌تواند دانش‌آموزان را با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا کند، همین مساله توطئه‌های فرهنگی دشمن را نقش بر آب می‌کند.

شناسه خبر 14897