شناسه خبر:14994
1398/9/23 08:21:35

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان از تحویل 20 واحد وقفی به زوج‌های جوان همدانی خبر داد.

حجت‌الاسلام حسن رضوی با بیان اینکه 20 واحد از 120 واحدهای مسکونی وقفی برای زوج‌های جوان آماده واگذاری است اظهار کرد: دو هفته پیش این طرح آغاز شد و 12 واحد تاکنون تحویل داده شده و هشت واحد نیز آماده واگذاری است.

وی با بیان اینکه 20 نفر از زوج‌های معرفی شده از بنیاد شهید، اداره ورزش و جوانان، کمیته امداد، اداره بهزیستی و حوزه علمیه می‌توانستند از این تسهیلات برخوردار شوند گفت: طرح اجاره منزل‌های اوقافی در راستای تسهیل امر ازدواج و حمایت از خانواده‌های کم‌درآمد است.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان با اشاره به اینکه زوجین می‌توانند با پرداخت مبلغ یک‌چهارم اجاره بها به مدت یک تا سه سال در این منازل سکونت کنند خاطرنشان کرد: این منازل در شهرک مدنی قرار دارد و با قراردادی که با زوجین منعقد می‌شود به مدت یک سال اجاره داده می‌شود و اگر شرایط لازم را داشته باشند دو یا سه سال نیز تمدید می‌شود.

وی با بیان اینکه این منازل یک‌خوابه و دوخوابه هستند و بر اساس قیمت‌گذاری کارشناسان تحویل داده می‌شود گفت: اجاره بهای این منازل ماهانه کمتر از یک‌میلیون تومان نیست اما ما آن را کمتر از 200 هزار تومان در اختیار زوجین قرار می‌دهیم.

رضوی با اشاره به اینکه نسبت به سال‌های گذشته افزایش قیمت نداشتیم و اجاره‌بها نیز تنها برای هزینه حفظ و نگهداری گرفته می‌شود اظهار کرد: البته با این اوصاف در حقیقت اجاره‌ای گرفته نمی‌شود.

وی تأکید کرد: هر چند سال یکبار رنگ‌آمیزی و تعمیر و بهسازی داخل واحدها انجام می‌شود تا به لحاظ ظاهری مشکلی نداشته باشند.

شناسه خبر 14994