شناسه خبر:15541
1398/10/4 08:59:29
رئیس منابع طبیعی شهرستان قروه:

25 تن چوب قاچاق در قروه کشف شد

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس منابع طبیعی قروه از کشف و ضبط 25 تن چوب قاچاق در شهرستان خبر داد و گفت که در 8 ماهه سال جاری 77 فقره پرونده تخریب و تصرف اراضی تشکیل شده است.

بهزاد شریفی پور روز گذشته از کشف و ضبط 25 هزار و 210 کیلوگرم چوب قاچاق و جنگلی در شهرستان قروه خبر داد و گفت که در همین رابطه 9 دستگاه خودرو حامل چوب توقیف شده است.

به گفته وی تعداد 77 فقره پرونده تخریب و تصرف برای متخلفین و متجاوزین به اراضی ملی موضوع مواد 55 قانون حفاظت و بهره برداری و ماده 693 قانون مجازات اسلامی به مساحت 100 هکتار و ارجاع به دادگستری در این مدت صورت گرفته است.

شریفی پور همچنین از اجرای حکم رفع تصرف و آزاد سازی اراضی ملی به تعداد 40 فقره و به مساحت 37 هکتار در اجرای دستور اجرای احکام کیفری دادگستری گفت و به کنترل و اطفاء حریق در مراتع شهرستان به تعداد 20 مورد و مساحت 148 هکتار اشاره کرد.

توقیف یک دستگاه بیل مکانیکی در حین تخریب اراضی ملی، در اجرای دستور قضایی و بررسی گزارشات مردمی و یگان حفاظت استان در خصوص تخلفات در اراضی ملی به تعداد 53 مورد از دیگر مواردی بود که رئیس منابع طبیعی قروه به آن پرداخت.

بهزاد شریفی‌پور با بیان اینکه به تعداد 55 مورد از استعلامات رسیده از ادارات و سازمان‌های مختلف پاسخ داده شده، افزود: برای تعداد 9 فقره پرونده ماده 44 مکرر برای متخلفینی که دام فاقد پروانه و یا مازاد بر ظرفیت به مراتع ملی گسیل داشته اند به تعداد هزار و 459 راس دام تشکیل شده است.

مطابق اظهارات وی در گشت‌های مشترک مربوط به جلوگیری از تغییر کاربری اراضی، تخریب و تصرف اراضی ملی و ساخت و سازهای غیر مجاز و گشت زنی به طور مرتب در محدوده و حریم شهر‌ها و روستاها تعداد 11 فقره پرونده تشکیل و به دادسرای شهرستان ارجاع داده شده است.

شریفی پور از تهیه و تحویل تعداد 255 دستگاه آتشکوب و تحویل آن به دهیاران روستاهای بحرانی در خصوص پیشگیری، کنترل و اطفاء حریق در مراتع و مزارع شهرستان گفت و تصریح کرد: گشت زنی مداوم و مستمر در عرصه‌های طبیعی و سرکشی به معادن و سایر طرح‌های واگذاری اراضی ملی در جهت جلوگیری از دست اندازی و تعدی به منابع ملی از دیگر موارد صورت گرفته برای حفاظت از منابع طبیعی است.

وی در ادامه به برقراری کشیک مداوم و شبانه‌روزی جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی، جلوگیری از قطع و حمل چوب آلات غیر مجاز و جنگلی، جلوگیری از ورود دام مهاجر استان‌های همجوار و دام فاقد پروانه و یا مازاد بر پروانه چرای دام به مراتع ملی شهرستان، پیشگیری و کنترل و اطفاء حریق در مراتع اشاره کرد.

 

شناسه خبر 15541