شناسه خبر:15807
1398/10/10 08:42:14

سپهرغرب، گروه خبر - فرشید گل‌محمدی: درحالی‌که تمرینات تیم‌های حاضر در رقابت‌های لیگ دسته دوم باشگاه‌های کشور برای حضور مقتدر در دور برگشت آغازشده، اما از شهرداری همدان خبر می‌رسد که بازیکنان این تیم به دلیل مشکلات مالی از حضور در تمرینات سر باز زدند.در حال حاضر با رصد بسیار اجمالی وضعیت ورزش حرفه‌ای در کشور به‌خصوص رشته مهیج فوتبال، به‌راحتی می‌توان دریافت که یکی از دغدغه‌های تیم‌ها چه دولتی، نفتی، خصولتی و خصوصی مسائل مالی بوده و هست و این مسئله از لیگ برتر گرفته تا لیگ‌های رده پایین‌تر را گرفتار کرده‌است.

همدان طی چند سال گذشته در سطح لیگ دسته دوم، صاحب دو تیم بوده و هرساله در بین نیم‌فصل مشکلات مالی و عدم پرداخت به‌موقع قرارداد بازیکنان و کادر فنی برای دو تیم پاس و شهرداری معضل بزرگی بوده و هست.

باشگاه‌ها طبق بندهای قراردادی موظف هستند تا پایان نیم‌فصل میزان پرداخت خود را به حداقل 40 درصد برسانند تا بازیکنان و حتی کادر فنی بدون دغدغه تمرینات را سپری کنند و برای حضور متفاوت در نیم‌فصل مسابقات، حاضر شوند و در غیر این صورت اگر بازیکن یا اعضای کادر فنی کمتر از 30 درصد رقم قرارداد، دریافتی داشته باشند منجر به فسخ یک‌طرفه خواهد شد.

و اما طی چند روز اخیر اتفاقاتی در باشگاه شهرداری همدان رقم خورده که به‌جرأت می‌توان گفت در دنیا منحصر‌به‌فرد بوده و آن‌هم عدم حضور بازیکنان در تمرینات با اطلاع کادر فنی است.

با این توضیحات، اتفاقات رخ داده در تیم فوتبال شهرداری همدان دقیقاً برخلاف عرف بوده و جالب‌تر اینکه سرمربی و کادر فنی تیم اصلاً تمایلی برای برگزاری تمرینات ندارند و به صرف تهدید لفظی بازیکنان در آخرین بازی در خرم‌آباد، قید آماده‌سازی تیم را زدند.

اینکه بازیکنان و حتی کادر فنی حق دارند برای مطالبات خود اعتراض کنند محفوظ، اما اینکه شخص سرمربی و دستیاران، تعمدی قید برگزاری تمرینات را به بهانه احتمال عدم حضور بازیکنان بزنند جالب توجه است!

حضور در تیم شهرداری همدان ملجأ و کاخ آرزوی بازیکنان محلات و تیم‌های پایه بوده و مهم‌تر از آن تیمی که از بودجه مستقیم مردم ارتزاق می‌کند آیا بدون نظارت بر هزینه‌ها و بازخواست کادر فنی باید رها شود و کسی پیگیر مطالبات و خواسته‌های آن‌ها نباشد؟

روزنامه سپهرغرب طی روزهای آتی گزارش مفصلی از اتفاقات ریز و درشت دو تیم شهرداری و پاس به رشته تحریر درمی‌آورد، پس منتظر واکنش مسؤولان ورزشی و فوتبالی استان هستیم تا این مشکلات به‌زودی حل شود.

 

شناسه خبر 15807