شناسه خبر:16134
1398/10/18 10:16:59

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه جمعیت افراد زیر پوشش استان را حدود 180 هزار نفر در قالب 78 هزار خانوار اعلام کرد و گفت: ماهانه نزدیک به 19 میلیارد تومان کمک‌هزینه مستمری به حساب سرپرستان خانوارها واریز می‌شود.

محسن رخصی اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در طول 40 سال بعد از انقلاب بیش از 120 نوع خدمت و فعالیت‌ در حوزه‌های مختلف ازجمله حمایتی، سلامت، فرهنگی، توانمندسازی و اشتغال، ارائه تسهیلات کارگشایی، مسکن، تهیه جهیزیه، هدیه ازدواج نوعروسان و غیره به گروه‌های هدف و خانواده‌های زیر پوشش ارائه داده است.

وی جمعیت افراد زیر پوشش استان را حدود 180 هزار نفر در قالب 78 هزار خانوار اعلام کرد و گفت: ماهانه نزدیک به 19 میلیارد تومان کمک‌هزینه مستمری به حساب سرپرستان خانوارها واریز می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه از بحث اشتغال و توانمندسازی به‌عنوان یکی از وظایف مهم این نهاد حمایتی یاد کرد و افزود: بحث بیکاری یکی از دغدغه‌های مردم و مسئولان استان است که در این خصوص کمیته امداد یک برنامه ویژه برای خانواده‌های زیر پوشش دارد.

      200 میلیارد تومان اعتبار اشتغال‌زایی برای مددجویان کمیته امداد

رخصی توضیح داد: همکاران و کارشناسان کمیته امداد در حوزه اشتغال در تمامی مراکز این نهاد حمایتی در شهرهای استان مستقر هستند که در بحث مشاوره شغلی مددجویان بیکار را کمک و استعدادسنجی می‌کنند؛ سپس کلاس‌های ویژه‌ای برای رشد استعداد و انگیزه شغلی آن‌ها برگزار و شغل‌های که توانایی انجام آن را دارند، به مددجویان معرفی می‌کنند. البته اگر نیاز به مهارت‌آموزی باشد، در این راستا نیز کمیته امداد برنامه‌هایی دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: طی 9 ماه سپری‌شده از سال جاری نزدیک به دو هزار و 700 مددجو در کلاس‌های مهارت‌آموزی فنی و حرفه‌ای شرکت کرده‌اند که هزینه آن را کمیته امداد پرداخته است.

وی تصریح کرد: بعد از آموزش و مهارت‌آموزی این افراد برای استفاده از تسهیلات اشتغال‌زایی که امسال به مبلغ 50 میلیون تومان افزایش یافته، به بانک‌ها معرفی و در قالب بند (ب) تبصره 16 از تسهیلات بهره‌مند می‌شوند.

رخصی سهم استان کرمانشاه را در این راستا رقم قابل توجهی بیش از 200 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: سال گذشته در استان کرمانشاه بیش از پنج هزار طرح اشتغال‌زایی در رشته‌های مختلف برای خانوارهای زیر پوشش با اعتباری بیش از 120 میلیارد تومان تعریف و انجام شد.

وی ادامه داد: امسال نیز تا به امروز سه هزار طرح اشتغال‌زایی با اعتباری بیش از 100 میلیارد تومان برای 6 هزار نفر انجام شده است.

      حمایت 21 هزار حامی از 7 هزار یتیم و فرزند محسنین در کرمانشاه

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه در ادامه به طرح اکرام ایتام نیز اشاره‌ای کرد و گفت: هفت هزار یتیم و فرزند محسنین زیر پوشش کمیته امداد استان هستند که این تعداد توسط 21 هزار حامی حمایت می‌شوند.

وی در تعریف کودکان محسنین اضافه کرد: به فرزندانی گفته می‌شود که از نعمت پدر برخوردار هستند، اما شرایط پدر به‌گونه‌ای است که قادر به تأمین خرج نیست، یعنی یا ازکارافتاده بوده و یا به هر دلیلی فرزندان خود را رها کرده است.

رخصی به راه‌اندازی پویش جدید در جذب حامی برای ایتام در استان اشاره و بیان کرد: قصد داریم تا پایان سال 25 هزار نفر حامی جدید به جمع حامیان اضافه کنیم، هم‌اکنون به‌طور متوسط برای هر یتیم سه حامی داریم که اِن‌شاءالله با استقبال مردم نوع‌دوست از این پویش، تعداد حامیان هر یتیم به 6 نفر خواهد رسید.

    بیش از 16 هزار و 800 دانش‌آموز و دانشجو زیر پوشش کمیته امداد هستند

وی جمعیت دانش‌آموزان زیر پوشش کمیته امداد را 15 هزار نفر عنوان کرد و گفت: کمک‌هزینه‌ای بین 200 تا 500 هزار تومان در ابتدای سال تحصیلی برای خرید لوازم تحصیلی به حساب سرپرستان خانوارها واریز شده، در طول سال نیز با برپایی جشن‌هایی (جشن عاطفه‌ها و جشن نیکوکاری) مبالغی جمع‌آوری و به حساب سرپرستان واریز می‌شود.

این مقام مسئول به جمعیت یک‌هزار و 850 نفری دانشجویان زیر پوشش نیز اشاره‌ای کرد و افزود: در بحث کمک‌هزینه و شهریه مبالغی بین 700 تا دو میلیون تومان به حساب سرپرستان واریز می‌شود.

      اعزام بیش از 2 هزار و 700 مددجوی کمیته امداد کرمانشاه در اربعین حسینی به کربلای معلا

وی یکی از برنامه‌های کمیته امداد در کنار بخش حمایتی به‌صورت نقدی و سایر خدمات را مباحث فرهنگی دانست و اظهار کرد: امسال نزدیک به دو هزار و 720 مددجو برای شرکت در مراسم اربعین از این نهاد حمایتی هزینه در حدود 500 هزار تومان (برای هر نفر) دریافت کردند.

رخصی به اردوهای زیارتی به مقصد مشهد مقدس و قم در طول سال اشاره کرد و افزود: تاکنون دو هزار و 925 نفر از خانواده‌های زیر پوشش عازم مشهد و قم شده‌اند.

وی در بحث اوقات فراغت با اشاره به فعالیت 22 کانون به‌صورت موقت و دائم، گفت: این کانون‌ها در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت در طول سال برای مددجویان برنامه‌های مختلفی از آموزش در بحث احکام گرفته تا مباحثی درخصوص آسیب‌های اجتماعی دارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه در پایان با اشاره‌ای به روش‌های مختلف جمع‌آوری کمک‌های مردمی به این نهاد حمایتی، تصریح کرد: شهروندان می‌توانند با شماره‌گیری کد پیامکی 083# *8877* صدقات خود را برای کمک به محرومان استان واریز کنند.

شناسه خبر 16134